תזונה נכונה

מרקים בעלי סגולות רפואיות וטעם נפלא

תאכל מרק, תהיה חזק!

בכל פעם שהטמפרטורות בחוץ צומחות אנחנו רצים להוציא את שלל מתכוני המרק מהארון כדי לנסות מרק חדש בכל שבוע. מרק אפונה, מרק שעועית, מרק פטריות, מרק ברוקולי, מרק ירקות ועוד, כל אלו מחממים את הבטן ונותנים הרגשה חמה של שובע.

במזרח הרחוק נוהגים לאכול את המרק בכל שעות היממה, גם בבוקר, ולרוב מוסיפים לו ירקות, דגנים וקטניות בריאות. פעולה זו מאפשרת שמירה על אנרגיה לאורך זמן ותחושת שובע מתמשכת.

 

אילו סוגי מרקים טובים לנו לבריאות?

מטבע הדברים ישנם מרקים מעט יותר בריאים, ומרקים שקצת פחות, תלוי במרכיבים של המרק. המרקים המומלצים כבריאים יותר הם:

  • מרק עוף: מרק עוף הוא תרופת סבתא כבר שנים רבות, והוא בעל תכונות מרפאות. מרק עוף עוזר בעיקר למקרים של צינון, כאבי ראש, נזלת ואף סתום, ומעניק תחושה של חמימות ושובע.
  • מרק ירקות: מרק המכיל ירקות כמו בטטה, גזר, קישואים, ברוקולי ועוד הוא מרק בריא ומזין בגלל כמות הויטמינים הגדולה המצוייה בירקות.
  • מרק שעועית: מרק שעועית הוא מרק ממלא ומזין, הנותן תחושת שובע ובריאות בזכות הקטניות שהוא מכיל.

 

מה ניתן לעשות על מנת להפוך את המרק למעט יותר בריא?

מרק הוא מצרך מומלץ בעבור כל אחד המעוניין לשמור על תזונה נכונה ולשמור על המשקל. למרק תכונות המקנות תחושת שובע בגוף יחד עם ערך קלורי נמוך. ישנם מרקים בעל ערך קלורי מעט יותר גבוה, אך עם מעט שינויים כל אחד יכול להפוך את המרק ליותר בריא:

  • ירקות: נסו להעשיר את המרק בכמה שיותר ירקות וחומרים טבעיים ובריאים. מרק ירקות, מרק עוף עם ירקות או מרק שעועית הם בעלי ערך בריאותי גבוה וטעם נפלא. שומרי המשקל יוכלו ללכת צעד אחד נוסף ולהכניס למרק ירקות הנחשבים דלים בקלוריות כגון כרובית, ברוקולי, קישוא ועוד.
  • שמנת: אחד המרכיבים הבסיסיים של מרקים רבים היא השמנת. ככלל, מומלץ להימנע ממרקים על בסיס שמנת אך אם השמנת חשובה, בחרו בשמנת עם אחוזי שומן נמוכים
  • אבקת מרק: נסו לבשל עם תבלינים ולהפחית את כמות אבקת המרק. אבקות מרק מכילות מינראל המכונה מונוסודיום גלוטמט, שעלול להוביל למקרים של יתר לחץ דם ומחלות לב. חקרו את התבלינים ולמדו מה הטעמים שהם יכולים להעניק למרק. תופתעו לגלות שהם יעניקו למרק שלכם טעם לא פחות מוצלח מאבקת המרק.

 

מרק שעועית, טעם נפלא ובריאות

מרק שעועית הוא פיתרון נפלא לכל אילו שמאסו במרקי הירקות למיניהם. בניגוד למרקים אחרים, מרק שעועית יכול להוות ארוחה שלמה ומשביעה, במיוחד כאשר הוא מוגש בליווי של אורז לבן. השעועית במרק נותנת תחושה של אכילה, ופעולת הלעיסה מסמנת למוח להפעיל את מנגנון הרעב והשובע. נוסף להיותו מרק בריא, מרק שעועית הוא גם טעים וזול להכנה.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button