כללי

אימפוטנציה בגיל צעיר – מדוע זה קורה? וכיצד מטפלים?

יותר ויותר צעירים פוקדים בימינו את המרפאות המובילות לבעיות בתפקוד המיני ופונים לעזרה בבעיות הזיקפה שכה מפריעות להם. אימפוטנציה בגיל צעיר היא תופעה שיש להתייחס אליה ברצינות ואם גם אתם חשים כי משהו אינו כשורה עם הזיקפה שלכם, פנו לייעוץ בהקדם האפשרי. לבושה ותחושות האשם אין מקום עוד בעולמינו ודווקא כאשר מדובר בגיל צעיר, יש מקום לתקווה ואופטימיות עם שלל אפשרויות הטיפול שמציע לנו העולם המודרני.

אימפוטנציה בגיל צעיר – אתם לגמרי לא לבד

אין כמעט גבר, צעיר או מבוגר, אשר לא חווה לפחות מקרה אחד בחייו בו התקשה בהגעה לזיקפה מלאה או שלא הצליח לשמור עליה למשך פרק זמן סביר מבחינתו. אין אונות יכולה להיות זמנית ומקומית ויכולה להיות כרונית, ממושכת ומטרידה גם עבור צעירים בני פחות מגיל 40. למעשה, בין 15 ל- 20% מקרב אוכלוסיית הצעירים סובלים מאימפוטנציה כרונית כאשר נוטים לדבר על מספרים גבוהים יותר אשר אינם מדווחים עקב חוסר הגעה למרפאות בשל בושה, חרדה, חוסר פתיחות או מחשבה שהעניין יסתדר עם הזמן.

מדוע זה קורה לנו?

בעוד אצל גברים מבוגרים יותר, תהליכי הזדקנות כלי הדם, טרשת העורקים וירידה ברמות הטסטוסטרון בדם הן הסיבות העיקריות להופעת אימפוטנציה, הרי שאצל גברים צעירים בעיות זיקפה מופיעות בעיקר בשל בעיות נפשיות (דיכאון, חרדה וכדומה) אשר משפיעות באופן ישיר על מנגנון הזיקפה של הגבר. עוד סיבות שכיחות להופעת התופעה בגיל צעיר הן:

  • שימוש בסמים בעבר או בהווה, צריכת אלכוהול, עישון סיגריות.
  • תופעות לוואי של תרופות.
  • פציעות בעקבות תאונות.
  • אורח חיים מלחיץ, אישיות לחוצה.
  • טראומות מן העבר.

כיצד מטפלים?

דווקא כאשר מדובר בצעירים יש מקום רב לאופטימיות. הצעד הראשון הוא להגיע לאבחון ממוקד במרפאה ייעודית לטיפול בהפרעות בתפקוד המיני. ניתן לטפל בבעיות זיקפה באמצעים רפואיים שונים כגון תרופות, משחות וניתוחים אך גם באמצעים פסיכולוגיים אם זוהי מהות הבעיה. קבוצות תמיכה, טיפול נפשי פרטני או זוגי, סדנאות הרפיה ועוד, כל אלה יתרמו ליציאה מהמצב האימפוטנטי אל עבר חיי מין איכותיים ובריאים יותר.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Check Also
Close
Back to top button