תזונה נכונה

עוגות טעימות ובריאות

לעוגות יש שם די רע ולמען האמת זה בדרך כלל בצדק. אך אסור לשכוח שכולנו בין אם אתם שומרי משקל אדוקים או רק קצת לצורך אורך חיים מאוזן יותר, כולנו אוהבים להתפנק מדי פעם וחייבים להודות שאין פינוק גדול יותר ומעורר יותר מ- עוגות.

לעוגה טובה יש את היכולת להקפיץ את מצב הרוח ולהרים את האנרגיה לרמות אחרות. אז איך לוקחים מאפה אשר נחשב בדרך כלל מזיק והופכים אותו לבריא? חכו ותראו.

עוגה בחושה קלה וטעימה

עוגה בחושה איננה מורכבת מדי להכנה ולא צריך להיות קונדיטור מומחה על מנת לבצע את המשימה, היתרון הגדול של עוגות מסוג זה הוא שבכלל לא קשה להפוך אותך לבריאות.

סוכן לבן – זהו אחד המרכיבים הגרועים ביותר, שימוש בתחליף קצת פחות גרוע כבר יהפוך את מצבכם להרבה יותר טוב, אם זה סילאן או אפילו סוכר דמררה.

קמח – קמח גם ידוע בתור חומר אשר מעריצי אוכל בריא נמנעים ממנו. את הקמח הלבן ניתן בקלות להחליף ב קמח מלא או אפילו עדיף בסוגי קמח בריאים יותר דוגמת כוסמין או קינואה.

חמאה – את החמאה (הטעימה להפליא) ניתן להחליף בסובין או זרעי ענבים, אפשרויות אלה הינן טעימות ובריאות ויעשו עבודה נהדרת אצלכם בעוגה.

מתכון לדוגמא

אוקי, עכשיו כשקיבלתם קצת מידע תיאורטי בוא נראה איך אנחנו מוציאים לפועל כמה מתכונים קלים וטעימים, המתנדבת הראשונה תהיה – עוגת גזר עם טוויסט קטן בעלילה.

מה נחוץ להכנה – בתור התחלה נזדקקת לאחד וחצי כוסות קמח מלא וכוס של סוכר חום, מעט סודה לשתייה, כפית קינמון שתוסיף לנו טעם. בגזרת האגוזים נוסיף חצי כוס אגוזי מלך ומעט מוסקט מעוך, לכל החבילה יזנקו גם כשתי ביצים, חצי כוס רסק, מעט הל, מלח וכוס גדושה של גזר חתוך דק דק.

ההכנה ממש פשוטה, לחמם תנור מראש ל190 מעלות, מערבבים הכול מוסיפים את הגזר ושמים בתבנית. זמן האפייה יהיה כשלושים וחמש דקות בממוצע וניתן לבדוק תוך כדי בעזרת קיסם אם העוגה מוכנה.

קצת טיפים לאפייה בריאה

לא לחינם עוגה היא מזון כל כך טעים הרי היא מפוצצת בחומרים מזיקים כמו סוכר ושמן, מטרתנו העיקרית באפיה בריאה היא להפחית את השימוש ברכיבים אלו, כמובן חשוב לזכור שגם כאשר משתמשים בחומרים יותר בריאים עוגות עדיין אינן אחד מהמזונות הבריאים ביותר בנמצא ומומלץ לא לצרוך יותר מדי כאלה.

פחות שומן – שומן מהווה את אחד הגורמים הגדולים ביותר לתחלואות העולם המערבי, יש לחומר זה נטייה להצטבר בגוף ולגרום למחלות רבות. כאשר באפייה עסקינן נוכל למצוא את השומן בעיקר בחמאה ושמן, תפקידו במשוואה הוא אומנם חשוב אך לא בלתי ניתן להחלפה. דוגמא למחליף מצוין הוא – רסק פירות, חומר זה ניתן לשימוש בעיקר כשתחליף לשמן וניתן גם להחליף עד כחצי מכמות החמאה של המתכון ברסק.

קמח מלא – מכיל הרבה יותר סיבים בהשוואה לקמח הרגיל וכמו כן גם הרבה פחות מעובד, הסיבים עוזרים לשמור על רמות הסוכר בדם והינם חשובים ביותר לפעילות העיקול בגופינו. כמו כן הקמח המלא עשיר בהרבה סוגים שונים של ויטמינים וברזל ומשדרגים משמעותית את הערך התזונתי של העוגה בהשוואה לעוגה בשימוש קמח לבן.

סיכומים ותובנות

אפייה ללא שומן הינה ללא צל ספק בריאה הרבה יותר אך היא טומנת בחובה מספר התקלות, שינויים במתכון עלולים לגרום למרקם שונה ויכול להיות שידרשו התאמה כמויות החומרים השונים, אם מדובר במים, זמני אפייה ועוד. כמו בכל דבר אשר תעשו אין תחליף לתרגול ואחרי מספר פעמים נגועה כבר תצא מושלמת.

אז בתאבון!

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button