בריאות

תה ירוק להורדת הסיכון לשבץ

בכל רחבי העולם, ובישראל בפרט, אוהבי תה מכירים את תכונותיו החיוביות והשפעתן על האדם. ידוע כי שתיית תה איכותי יכולה להשפיע על הנפש, בין אם להרגיע נפש סוערת ובין אם לעורר את הנפש התשושה. יחד עם זאת, תה יכול להשפיע באופן ניכר גם מבחינה גופנית. דבר זה מוכח גם מבחינה אמפירית, על ידי מחקרים שנעשו במדינות שונות בעולם.

אחד ממחקרים אלו, שנערך ביפן, הוכיח קשר בין התה הירוק לבין מניעת שבץ מוחי. מחקר זה הראה את השפעתם הישירה של הקפה והתה, אולם הצליח להוכיח באופן משמעותי כי שתיית תה זה יכולה להשפיע על הגוף ובפרט על בריאות המוח.

אודות המחקר שנעשה

מחקרים רבים נערכו אודות הקשר בין סוגי תה שונים לבין השפעתם על הגוף והנפש. עם זאת, המחקר שפורסם לאחרונה בכתב עת ווירטואלי המתמחה בבריאות המוח, הנו ייחודי מאחר והוא בוחן באופן אמפירי את השפעתו של תה ירוק על הגוף ובפרט על המוח.

המחקר, שנערך במשך 13 שנים באוסקה שביפן, עקב אחר יותר מ-80,000 אנשים, בין הגילאים 45-74. החוקרים ראיינו אנשים אלו ובדקו את הרגלי השתייה שלהם, ובייחוד את העדפתם בין קפה לתה ירוק.

לאחר מכן, החוקרים ביצעו מעקב אודות אנשים אלו ובחנו את  מצבם הרפואי בשנים שלאחר מכן על ידי בדיקת טפסים רפואיים, ראיונות ישירים ותעודות פטירה. בכדי למקד את תוצאות המחקר ולבחון באופן אובייקטיבי את הקשר בין התה הירוק לבין מניעת שבץ, החוקרים בחנו אלמנטים משפיעים אחרים כגון מגדר, גיל, תזונה, עישון, פעילות גופנית ועוד.

השפעתו של התה הירוק

המחקר מצא כי אצל הנחקרים ששתו תה ירוק חלה ירידה של 14% במקרי שבץ. יתר על כן, אלו ששתו לפחות ארבע כוסות ביום של המשקה, הורידו את הסיכון לשבץ ב-20%. בבחינות נוספות שנעשו, נמצא כי התה הירוק מצליח להוריד את הסיכון ללקות בשבץ מסוים, שבץ מדמם, שהנו אחד מסוגי השבץ השכיחים ביותר. החוקרים סבורים כי זה קורה בזכות העובדה שהתה הירוק מכיל חומרים המסייעים בזרימת הדם, ונוגדים דלקת וחמצון.

עם זאת, על אף העובדה כי החוקרים סילקו משתנים אחרים מההיפותזה ובחנו באופן מדויק את הקשר בין שתיית תה לבין מניעת שבץ, הם מציינים כי הנחקרים ששתו כמויות נכבדות של תה, ביצעו פעילות גופנית רבה יותר מאלו ששתו תה ירוק באופן מועט או כלל לא.

כיצד ליישם את ממצאי המחקר ביומיום?

אין ספק כי תרומתו של המחקר הנ"ל הנה משמעותית, אולם לא רק בהקשר של מוניטין מדעי והמקצועי של החוקרים שביצעו אותו. למעשה, המחקר מוכיח כי ניתן לשפר את הבריאות, להקל על בעיות גופניות ולמנוע שבץ מסוכן, באמצעות שתיית תה ירוק ואיכותי במהלך שגרת היומיום.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button