תזונה נכונה

לחזור לתזונה נכונה אחרי החגים

חגי האביב, וביניהם חג הפסח ויום העצמאות, הנם הזדמנות טובה לחגוג עם המשפחה ליד שולחן האוכל או מסביב למנגל. עם זאת, חגים אלו גורמים לשינוי משמעותי בתזונה היומית ולעלייה ניכרת במשקל. עם פתיחת עונת הרחצה, ממש לפני שהקיץ מתחיל, כדאי לחזור אל התזונה הרגילה, לחטב את הגזרה ולהוריד את כל אותם קילוגרמים שהעלנו בחורף. כיצד? בדיוק לשם כך ריכזנו לפניכם מספר טיפים מסייעים וקלים למימוש.

6 ארוחות ביום

על אף האמונה הרווחת כי ככל שנאכל פחות, כך נוריד יותר קילוגרמים, למעשה המציאות מוכיחה בדיוק ההיפך. אם מרעיבים את הגוף במהלך היום, כשמגיעים הביתה אחר הצהריים אוכלים הרבה יותר ומשלימים את כל מה שנחסך מהגוף. יתר על כן, במצבי רעב, הגוף מבקש לנצל את משאבי האנרגיה שיש לו ולכן הירידה במשקל נעצרת.

לכן, בכדי לשמור על תזונה מאוזנת במהלך היום, מומלץ לאכול 6 ארוחות, 3 גדולות ו-3 קטנות. בצורה זו, לא תרגישו רעב, הגוף לא ייכנס למגננה ולא תבקשו לנשנש משהו בין הארוחות. בהתאם, המשקל הביתי יהיה לטובתכם.

אכלו פחמימות במידה

אין ספק כי פחמימות מהוות את אחד הגורמים לעלייה במשקל, אולם אין זה אומר כי יש להוריד אותם באופן מוחלט מהתפריט היומי. הגוף עדיין זקוק לפחמימות כדי להתקיים כראוי ובכדי שתהיה פעילות אפקטיבית של כלל המערכות.

עם זאת, מומלץ להפחית את הפחמימות בתזונה היומית, ולהעדיף פחמימות מורכבות ומוצרים מקמח מלא, המתאכל באופן איטי יותר. בדומה, ניתן לאכול לחמים מדגנים שונים, ובכך ליהנות משובע לאורך זמן, כמו גם מוויטמינים וחומרים טובים אחרים.

משמעת מים

תזונה טובה ומאוזנת בנויה גם על נוזלים, ולא רק על סוגי אוכל שונים. על אף העובדה כי ישנו מגוון עצום של משקאות דיאטטיים, מומלץ להסתפק במים מינראליים. במהלך היום, יש לשתות לפחות 2 ליטר מים, ולהגביר את הכמות אם משלבים פעילות גופנית או בימים חמים במיוחד. לאלו המבקשים ליהנות גם משתייה חמה, ניתן לשתות קפה ללא סוכר, עם כמות קטנה של חלב, או לשתות תה ירוק, על סוגיו השונים.

פירות וירקות, מלוא הסל

בכדי לחזור לתזונה טובה, כדאי לשלב פירות וירקות במהלך היום. ניתן לגוון את הארוחות בשלל צבעי הקשת של ירקות העונה, לאכול סלט איכותי ואף ליצור חטיפי ירקות שונים. כמו כן, עם פתיחת הקיץ, ישנו מבחר גדול יותר של פירות משובחים, המאפשרים לצנן את היום הלוהט ולהיות קינוח נהדר וטעים. עם זאת, קחו בחשבון כי בפירות מסוימים ישנו ערך סוכר גבוה, ועל כן יש לצרוך אותם באופן מתון.

פעילות גופנית

תזונה טובה ומאוזנת היא הכרחית, אך בכדי להוריד במשקל ולחזור לגזרה המועדפת, כדאי לבצע גם פעילות גופנית. ניתן לצאת אל הרחובות, ליהנות מצעדה או ריצה יומית, או ללכת אל חדר הכושר ולהזיע על המכשירים. כך או כך, באמצעות השילוב בין משטר אכילה לבין ספורט, תוכלו להשיל את הקילוגרמים במהרה וליהנות ממראה נהדר.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Check Also
Close
Back to top button