תזונה נכונה

שמירה על משקל אחרי החגים – איך עושים זאת?

אחרי שנגמרים החגים מתחיל להתבהר ה- "אסון" שבעקבותיהם. נדמה כי לא משנה מה נעשה, כיצד נתנהג ועד כמה ננסה להיצמד לכללים שקבענו, לאחר כל חג אנחנו פשוט עולים במשקל עוד ועוד וכשהרסן משתחרר, קשה מאוד לעצור ולהחזיר את הגלגל לאחור. לא עוד! ממחר, או מעכשיו בעצם, אתם מתחילים לקחת את עצמכם בידיים ומורידים מעצמכם את כל הקילוגרמים העודפים. להלן המדריך לחוגג המשמין. לקרוא ולהפנים!

מדוע אנו עולים במשקל בחגים?

ללא היסוס, כולכם תגידו כי התשובה ברורה מאליה – אנחנו זוללים מכל הבא ליד במהלך החגים ונודדים מארוחה לארוחה. זה נכון, אך לא זו הסיבה הבלעדית. ברור כי במהלך החגים אין אנו שומרים על תזונה נכונה אך מעבר לכך אנו גם ממעיטים בביצוע פעילות גופנית (חוץ מפעולת הלעיסה כמובן), מרבים בצריכת שתייה ממותקת וצורכים מזון שלא אנחנו בישלנו ולכם לא יכולים לשלוט במרכיביו (מלא בשמן ותבלון בדרך כלל). כל שלהנ"ל דורשים תיקון מיידי לאחרי החגים והתוצאה, שהיא השלת הקילוגרמים העודפים, לא תאחר לבוא.

כך תורידו במשקל ותשמרו עליו (לפחות עד החג הבא)

ראשית כל, אל תחמירו עם עצמכם. כולם עולים במשקל לאחר החגים ועליכם להבין כי הירידה במשקל תבוא מאליה אם תשמרו על הכללים הבאים שלפניכם ותאזרו בסבלנות. הדיאטה הטובה ביותר היא זו אשר מבוצעת בצורה הדרגתית ולא קיצונית מדי.

  • חזרו לאכול בצורה מסודרת– במהלך החגים אנו קופצים מארוחה לארוחה, עוד עוגה, עוד ממתק ועוד בשר על האש. חשוב מאוד לחזור לאכול בצורה מסודרת ואם לא עשיתם זאת לפני כן, זה הזמן להתחיל. פתחו את היום עם ארוחת בוקר, דאגו לארוחת עשר ועד ארוחת הערב צרכו גם ארוחת צהרים ו- 3 מנות של פירות. הימנעו מצריכת מזון כלשהו בלילה ובמיוחד לא בסמוך לשעת השינה.
  • שתו המון מים– בריא מאוד לשתות מים והערך המוסף הוא תחושת מלאות ושובע תוך זמן קצר מתחילת הארוחה. שימו לב שאתם אכן מקפידים לשתות מים ולא שתייה ממותקת עתירת קלוריות או עוד כוס של יין.
  • פעילות גופנית– כאמור, אנו מעלים במשקל במהלך החגים גם משום שאנחנו זונחים את החוגים ומכוני הכושר (שסגורים ברובם) ולא שורפים אנרגיה. מיד לאחר החגים התחילו להקפיד לצאת לפעילות גופנית סדירה מדי יום. בצעו פעילות גופנית בעצימות המתאימה למצב בריאותכם ולגילכם ואל תתחילו בקצב גבוה מדי אלא בהדרגתיות.
  • ניהול מעקב צריכת מזון – באופן שגרתי, רשמו ביומן מה אתם צורכים מדי יום (כולל כמויות). הציגו את התפריט שלכם לדיאטנית, אשר תנחה אתכם היכן לקצץ, מה להחליף במה ותגיד לכם האם אתם סובלים מחוסרים תזונתיים כלשהם.
  • מוצרים לבקרת משקל- כשאר בני האדם, עצם המחשבה על דיאטה כבר מייצרת מספר קרקורי בטן וחשק לנשנש. על מנת להתגבר על הדחף לצרוך מזון בין הארוחות, כדאי מאוד לצרוך תוספי מזון כמו תוספים של חברת הרבלייף לבקרת תיאבון משקל של החברות המובילות.
  • הפסיקו להישקל כל יום– פעולה זו אינה תורמת למאומה אלא רק מעלה את סף החרדה שלכם ומלחיצה אתכם יותר. הישקלו פעם במספר ימים ובשעות קבועות, עדיף בשעות הבוקר המוקדמות, לפני שאתם צורכים נוזלים.

וזכרו, מדובר בתהליך הדרגתי אך בטוח. אל תתייאשו והאמינו בעצמכם – השלת המשקל העודף לאחר החגים כבר תבוא מאליה ולחג הבא תגיעו רזים מתמיד. בהצלחה!

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בטח יעניין אתכם...
Close
Back to top button
Close