בריאות

תרופות סבתא – אז איפה סבתא צדקה?

תרופות סבתא טבעיות

במשך השנים הביעו אנשים רבים עניין במענה טבעי ונטול-כימיקלים לטיפול בבעיות שונות. תרופות סבתא כוללות מזונות בעלי השפעה על הגוף, או דרכים לטיפול חיצוני. הטיפול החיצוני כולל, למשל, שימוש בשקית תה ספוגה במים לצורך טיפול בדלקות עיניים, מריחת לבן על הגוף לטיפול בכוויות שמש או שאיפת אדים מתוך סיר עם מים רותחים לטיפול בדרכי הנשימה. תרופות אלו אמנם טרם קיבלו אישוש מדעי, אבל רבים מצאו שהן עוזרות להם בטיפול במגוון בעיות ומחלות. בעזרת מרק ירקות, למשל, ניתן לטפל במחלת השפעת ובהצטננות, מחלות חורף אופייניות.

מרק ירקות טוב לגוף ולנשמה

אימהות וסבתות יודעות שכאשר הילד חולה בשפעת, הן צריכות לפנק אותו במרק ירקות חם ועשיר. בעזרת מרק ירקות חם הן מעניקות לילד מינרלים וויטמינים חשובים, לצד החום שמסייע בטיפול בהצטננות.. מרק ירקות ניתן להכין במגוון דרכים ואפשרויות, מה שמקל מעט את ההכנה ומאפשר את התאמת המרקק לטעמו של הילד. גזר, קישוא, כרוב, אפונה, שעועית, בצל ועוד שפע של ירקות יכולים להיות חלק מהתבשיל המיוחד והמרפא. בעזרת מרק ירקות טעים וחם יקבל החולה את מה שהגוף שלו צריך ויתחזק. זוהי אחת מתרופות הסבתא המוכרות והשימושיות ביותר.

ריפוי בעזרת מרק ירקות

מרקי ירקות על סוגיהם השונים משמשים במקרים רבים כדרך לטיפול בהתקררות, צינון, שפעת ומחלות חורף דומות. יש הטוענים שהסוד להצלחתו של המרק טמון ברכיב הסודי של סבתא, אהבה, אך בכל מקרה קיימת הסכמה שבעזרת מרק ירקות ניתן להתמודד עם מחלות אלו בצורה יעילה ותוך חיזוק הגוף. בעזרת מרק ירקות תוכלו לטפל לא רק במחלות החורף, אלא להקל גם על הנפש. המרק החם והעשיר בירקות ומינרלים בריא לנפש ואם תשלבו בו עוף תקבלו ארוחה מזינה ובריאה, הטובה גם לשמירה על תזונה טובה והוספת קטניות כמו עדשים, אפונה או שעועית יוסיפו סיבים תזונתיים חשובים ומשביעים.

מרק ירקות לפי בחירתכם

מתכונים שונים למרק ירקות מאפשרים גיוון אינסופי. ניתן לשלב בין מספר רב של סוגי ירקות, לפי העדפותיכם האישיות ולשדרג את המרק באמצעות עלי תבלין ירקות כמו פטרוזיליה או שמיר, להוסיף מעט שמנת לקבל מרקם סמיך יותר או להעשיר את הטעם באמצעות יין לבן או תבלינים מיוחדים כמו חווייג', כורכום או אבקות מרק בטעמים שונים. מרבית המרקים מצריכים זמן הכנה קצר יחסית, בעוד הבישול עצמו אורך כשעה. בסיומה תקבלו עולם שלם של טעמים, צבעים ומרקמים מפתיעים ומשמחים לבב אנוש, כזה שתוכלו לשמור במקרר ולהוציא שוב בכל זמן שתרצו. ללא ספק, בעזרת מרק ירקות ניתן להתמודד גם עם מחלת השפעת ומחלות חורף אחרות וגם לספק לנפש אוכל מנחם, בריא וטעים במיוחד. בחרו לכם את שילוב הירקות המועדף עליכם והכינו לעצמכם מרק נפלא ומפנק.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button