יד לקשיש

קטרקט וגיל הזהב – המדריך המלא

אחת הסיבות היותר מרכזיות לירידה באיכות הראייה וגרימת עיוורון, היא מחלת הקטרקט. מצב זה מאוד שכיח בגיל הזהב ומחלה זו באה לידי ביטוי בעכירות של עדשת העין, שגורמת להפרעות ראייה בצורות שונות. המחלה רק מחמירה ככל שהגיל עולה, אך אל דאגה, בעקבות פיתוחים טכנולוגיים ורפואיים בשנים האחרונות, טיפול הקטרקט נחשב יחסית לטיפול פשוט ללא יותר מדי סיבוכים.

סיבות וגורמי סיכון לקטרקט

הסיבה השכיחה ביותר להיווצרות קטרקט היא גיל מתקדם. ככל שהגיל עולה, חלים שינוים פיזיולוגים בגופנו, אחד המרכזיים שבהם הינו עכירות עדשת העין- או בשמו קטרקט. אומנם גיל הבן אדם הינו סיבה מרכזית אך קיימות מספר סיבות נוספות כדוגמאת –  חשיפה לקרני שמש, חבלות ישירות בעין, מחלות כרוניות, חשיפה לקרני שמש ועוד.

טיפול במחלה

הטיפול במחלה תלוי בזמן בו מגלים את המחלה. במצב בו המחלה מאובחנת בשלב מוקדם, כאשר באופן יחסי הפגיעה בראייה היא קלה והעכירות בעדשה אינה בולטת, אפשר פשוט להסתפק בהחלפת המשקפיים למידה מתאימה יותר. אך במקרים בהם קטרקט מתגלה בשלבים מאוחרים יותר, בהם הפרעות הראייה כבר קשות ועכירות העדשה בולטת ומפריעה, קיימת האפשרות של ניתוח עיניים בלייזר.

ניתוח עיניים בלייזר

בשנים האחרונות הטיפול היותר מקובל במחלה הוא ניתוח, פשוט וקצר באופן יחסי, במסגרת הניתוח מוציאים את העדשה ומשתילים עדשה מלאכותית שקופה במקום הקודמת, שתשאר בעין לצמיתות. ההליך הרפואי כיום מתקדם מאוד ומתבצע בהרדמה מקומית באמצעות הזלפת טיפות לעין. יחד עם זאת את החתך הקטן שעושים בקרנית בשביל להוציא את העדשה העכורה ולשים במקומה את העדשה המלאכותית, מבצעים בסכין כירורגית. דרך החתך מכניסים קצה מכשיר מתקדם מאוד, המפרק את העדשה בעזרת גלים על קוליים. בו זמנית, מכשיר בשם פאקו אמולסיפיקציה שואב דרך אותו חריץ את הפירורים שנוצרו בעין. בסיום פעולה זו מוחדרת עדשה תוך, והיא נפרשת בעין למלוא גודלה וממלאה את החלל שנוצר. בניתוח הסופר-מתקדם להסרת קטרקט בלייזר, כל התהליך הרפואי מתבצע בשימוש לייזר, פעולת חיתוך קרנית העין מתבצעת בשלמותה על ידי לייזר. הפעולה מתבצעת בעזרת מערכת מתקדמת ביותר שמאפשרת למנתח ליצור את פתחי הכניסה בקרנית בדיוק מדהים, בהתאם לצורתהקרנית.

יתרונות ניתוח קטרקט באמצעות לייזר

  1. דיוק רב בעת החיתוך בקרנית העין
  2. רמת בטיחות גבוהה מאוד יחסית לשרים עברו
  3. הליך רפואי קצר בהרבה

אז בהצלחה לכם בתהליך

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button