בריאות

סובלים מתסמונת המעי הגס? יש לנו פתרון טבעי בשבילכם

תסמונת המעי הרגיז הינה תופעה המשקפת בעיה נפשית או פיזית. ישנן אינספור סיבות היכולות לגרום להופעת בעיות במעיים. תסמונת המעי הרגיז מאופיינת בכאבי בטן, גזים ונפיחות בבטן, עצירות ושלשולים רבים. הטיפולים הקונבנציונליים הינם דרך מתן תרופות או ניתוחים. לרוב טיפולים אלה אינם נותנים מענה לריפוי התסמונת, אלא רק דוחים אותה במעט. התרופות והניתוחים הינם פתרונות עקיפים ואינם מתמודדים עם מהות התסמונת או עם הגורם להופעתה. דיסהרמוניה בין חלקי המעי ושאר מערכות הגוף מכילה משתנים רבים כגון תזונה, מצב נפשי ועוד. יש צורך בפיתרון פנימי עם לקיחת מירב האחריות על חיינו ובריאותינו. זוהי עבודה לכל החיים על מנת ליצור מצב של ריפוי אמיתי – פיזי ונפשי.

מעי רגיז – הטיפולים הטבעיים

המאה ה-21 הינה עידן בו לחץ, חוסר שינה, אינספור מחשבות ודאגות מלוות אותה לגבי כל אחת ואחד מאיתנו.  בעידן בו אנו כבר לא ממש שמים לב למזון אותו אנו צורכים, ולאיזון האישי שהגוף שלנו מבקש. טיפול טבעי בתסמונת המעי הרגיז הינה דרך דיאטה של אלימינציה. הורדת מזונות מבוססי חיטה וחלבב לאט לאט ולראות האם קיים שיפור. מדיטציה, מחשבות חיוביות, הרעיון הינו מהפך פנימי על מנת להחזירר את האיזון, ואל דרך תחליפים חיצוניים המיועדים להפיג זמנית את התסמונת כגון תרופות. יש כמובן מקום מכובד לדרכים של הרפואה הקונבנציונלית, חשוב לאבחן כי לא מדובר בדלקת במעי – IBD, חיידקים ועד. גם אם כן נמצאים ממצאים אלה, חשוב לשלב את הטיפול בדרך טבעית ככל האפשר, היות והרעיון הוא לתת מענה שיפתור את הבעיה ולא יעלים אותה לזמן קצר.

מעי רגיז – 2 מאפיינים עיקריים

תסמונת המעי הרגיז מאופיינת בדרך כלל בהופעת עצירות ו/או שלשול :

  • עצירות – פעילות מעיים בצורה לא סדירה, מלווה בכאבים חדים לרגעים, או כאבים קהים לאורך זמן. כאשר יוצאת הצואה בדרך כלל מדווח על פחיתת הכאבים.
  • שלשול – פעילות מעיים מהירה ועצבנית. ניתן לחוש צורך לשלשל תוך כדי פעולת האכילה, או זמן קצר לאחריה. תופעה זו מתרחשת לרוב במשך היום כאשר אוכלים או מיד לאחר האוכל, אך לרוב לא בלעדיה, היות ורוב הפעמים לא אוכלים בלילה. שלשול מלווה באי נוחות רבה, ולעיתים אי שליטה על הרקטום מחייב שירותים צמודים.

אבחנה, טיפול ואורח חיים להתמודדות עם תסמונת המעי הרגיז

על מנת לאבחן מעי רגיז עלינו לשלול מחלות רבות אחרות באמצעות בדיקות מעבדה מקצועיות. באופן כללי כאשר רואים כי הכל תקין אך המעי רגיז מובן כי מדובר בתסמונת המעי הרגיז, אך יש לשים לב כיי הסימפטומים הינם מעל 3 חודשים. טיפול במעי רגיז מיושם ב-2 שיטות – מתן תרופות ואיזון הגוף. ניתן לטפל בשתי הדרכים אך לא מומלץ להסתמך על הראשונה באופן קבוע, היות ותרופות מספקות פיתרון זמני. איזון הגוף מיושם דרך תזונה, מרכיבים פסיכולוגיים, פעילות ספורטיבית, צמחי מרפא ואיזון נפשי.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button