כללי

בריאות השיניים וההשפעה על הגוף

רבות דובר על החשיבות שבשמירה על שיניים נקיות, ובכלל – הקפדה על היגיינת פה בריאה. כיום, בעולם המודרני בו סדר היום עמוס מאי פעם, אנשים שמים פחות ופחות דגש על שינהם, והתופעות הקשורות בכך לא מאחרות להגיע. כיום כבר יודעים שלשיניים בריאות השפעה ישירה על הרגשתינו הכללית. במאמר זה תוכלו לקרוא אודות תופעות נפוצות אשר לרב נובעות מהזנחה היגיינית של חלל הפה, השפעתן על הגוף ודרכי הטיפול הנפוצות.

שיניים בריאות הן גם שיניים יפות, ובאם הנכם סובלים משיניים בעלות גוון צהבהב או שאינן ישרות, לרב תסבלו מדימוי עצמי נמוך ומצב רוח ירוד. מעבר להשפעות הנפשיות, עלולות להתפתח בעיות פיזיות משמעותיות כתוצאה מדלקות שאינן מטופלות בזמן, כגון בעיות במבנה השיניים, בלסתות וכן בעת אכילה.

אם כן, מה אפשר לעשות כדי לשמור על השיניים?

ישנן מספר פעולות בהן אפשר לבחור במטרה לצמצם את הפגיעה בשיניים, והרחבת השפעתה על הגוף. ניתן לבחור בין טיפולים שוטפים, כחלק מתחזוקה של בריאות השיניים, ובנוסף ניתן להקפיד על מספר כללי יסוד בסיסיים. הטיפ החשוב ביותר שניתן לתת על מנת לשמור על בריאות שיניים תקינה ככל הניתן הוא לא להישאר עם שאריות אוכל בפה. שאריות אוכל אחראיות להתפתחות של מגוון דלקות חניכיים ויכולות להתבטא בפגיעה משמעותית בשיניים, בחניכיים, ובאם אינה מטופלת כהלכה – בלסתות.

חשוב להקפיד על צחצוח תכוף (לפחות פעמיים – שלוש ביום), ובאם אין באפשרותכם – לשטוף את הפה על מנת להיפטר משאריות האוכל.

בריאות השיניים – טיפולים שיניים פופולריים

כאמור, תוכלו לבחור במספר טיפולי שיניים פופולריים, גם אם אנכם סובלים מתופעה המחייבת פעולה תכופה, וזאת לשם שמירה תקינה על בריאות השיניים.

  • הלבנת שיניים: אחד הטיפולים הפופולריים ביותר, אך אמנם נעשה מטעמים אסתטיים. כאמור, אדם בעל שיניים בעלות בגוון צהוב לעיתים יסבול מביטחון עצמי ירוד, וכיום ניתן למצוא מספר טכניקות טיפול הלבנת שיניים המספקות תוצאות ברמה גבוהה, ובמחירים נוחים.
  • יישור שיניים: טיפול הנעשה אמנם גם מטעמים אסתטיים, אך בעיקר במטרה למנוע פגיעה עמוקה יותר במבנה השיניים והלסתות. שיניים אשר גדלות בצורה שאינה ישרה \ תקינה יכולות לגרום לדלקות חניכיים, וכן פגיעה במבנה הלסתות.
  • כתרים בשיניים: גם טיפול זה נעשה במטרה לגשר על פגיעה אסתטית (בה יש חוסר בשיניים), אך בזכות כך שהשתל סוגר את החור בו הייתה השן, לא מאפשר לשאריות אוכל לחדור אליו ולהתפתח לכדי עששת.וכך התפתחו מגוון טכניקות להשתלת שיניים

שוב – לשמירה על בריאות והיגיינת שיניים תקינה השפעה גדולה על בריאות גופכם הכללית. חשוב ביותר להתייחס לבריאות הפה כמשימה, ולהקפיד על מספר הנקודות המצוינות לעיל. אמנם ניתן למצוא בשוק טכניקות מתקדמות לטיפול, אך להקפדה על נקודות אלו השפעה חיובית בצמצום הצורך בטיפולי השיניים השונים, ושיפור בריאותן ובריאותכם הכללית באופן משמעותי.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button