בריאות

שיטות להפחתת לחץ דם

אין אחד שלא שמע על הרוצח השקט הלא הוא לחץ הדם הגבוה. בטקסט הקצר שלפניכם נסקור בקצרה את התופעה ונדון במספר שיטות להפחתת לחץ דם. לפני הכל נציין כי באופן כללי לחץ דם הוא הלחץ שמפעיל זרם הדם על הדופן הפנימית של העורקים. לחץ הדם מושפע מלא מעט גורמים גנטיים אך ישנם גם גורמים סביבתיים רבים כגון ביצוע פעילות גופנית, תזונה, סטרס ועישון.

איך מודדים לחץ דם?

כיום ניתן למדוד לחץ דם בקלות בצורה ביתית. לא תמיד היו כך פני הדברים. מד לחץ דם לא פולשני הופיע לראשונה רק במאה ה19 והשימוש בו נועד לחיות ולא לבני אדם כלל. השיטה בה משתמשים היום בה מניחים שרוול על עורק הזרוע ומאזינים לדופק פותחה רק בתחילת המאה העשרים. גם המכשירים האלקטרוניים המודרניים עובדים לפי שיטה זו. עם התפתחות המודעות לסכנות שמתעוררות בעקבות יתר לחץ דם ( לחץ דם גבוה) פותחו שיטות להפחתת לחץ דם.

גורמי סיכון ליתר לחץ דם

ראשית נציין כי גברים סובלים מהתופעה יותר מנשים. הרגלי החיים משפיעים כפי שציינו במידה רבה על התופעה. מדובר בהרגלים כגון עישון, צריכת אלכוהול מרובה, שימוש בסמים שונים, צריכת מזונות עשירים במלח ובשומן ועוד. כך שיטות להפחתת לחץ דם הן בין היתר הפסקת ביצוע ההרגלים אלה. גורמים נוספים הם מחלות שונות כגון סוכרת, תסמונת מטבולית, היפרליפידמיה ועוד. כיום ידוע כי גם מצבים נפשיים כגון לחץ מובילים למחלה.

דרכי טיפול

כפי שציינו, ישנן שיטות רבות שחלק גדול מהן מכיל שינויים התנהגותיים. מדובר בין היתר על צריכת מולטי ויטמין באופן קבוע ועל סילוק הגורמים שמובילים לתופעה. שיטות להפחתת לחץ דם כוללות הפחתה במשקל בתוספת פעילות גופנית אירובית כמו ריצה, הליכה או שחייה, הפחתה של צריכת מזונות עשירים במלח ובשומן ומיעוט בצריכת אלכוהול ובעישון. כמו כן הפחתת המתחים שמובילים לסטרס בחיי היומיום ידועה כבעלת אפקט חיובי על התופעה. אתם מוזמנים להתחיל להתעניין בתופעה שכן מדובר על מחלה שמובילה לבעיות חמורות בבריאות לרבות שבץ מוחי, התקפי לב ועוד.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button