כללי

ברזל בהריון

ברזל הוא אחד מן המינרלים החשובים בגוף האדם בכלל ובמהלך הריון בפרט, לכן, כבר בשלב בו הנכם שוקלים או מתכננים כניסה להריון, מומלץ להכין את הגוף מראש ולספק לו את הכלים להתמודד בצורה טובה יותר עם מהלך ההריון. רופאי הנשים ממליצים לנשים, עוד טרם הכניסה להריון, ליטול חומצה פולית וכן תוסף ברזל וזאת על מנת לחזק את הגוף ולהימנע ממצבים של חוסר ברזל בדם.

במהלך ההריון העובר מקבל את כל צרכיו מגופה של האם ומסתמך על המאגרים של האם, על כן יש חשיבות רבה לשמירה על בריאותה התקינה של האם ועל רמות ברזל תקינות. חוסר ברזל בדם עשוי להחמיר ולהתפתח לאנמיה, אשר עשוייה לגרום לאישה ההרה לחולשה, עייפות, סחרחורת, חיוורון ואף לירידה באספקת החמצן.

חשוב להקפיד כי במהלך ההריון יתבצע מעקב רפואי תקין, הן על ידי רופא הנשים (אם מדובר בהריון ראשון בחלק מקופות החולים הינך זכאית לליווי צמוד של אחות ליווי הריון), והן על ידי רופא המשפחה. הרופאים יערכו בדיקות מסוגים שונים על מנת לבדוק כי מהלך ההריון תקין, שהתפתחות העובר תקינה וגם יפנו אותך לבצע בדיקות דם על מנת לוודא, בין היתר, כי רמות הברזל תקינות.

פעמים רבות, במהלך הלידה היולדת מאבדת דם רב ויש ירידה ברמות הברזל, ולכן יש חשיבות לשמור על רמות ברזל תקינות הן במהלך ההריון עצמו, והן לאחר הלידה ובמהלך ההנקה.

נשים רבות מדווחות על תופעות לוואי של שימוש בתוסף ברזל כגון: טעם של ברזל בפה, עצירויות, בחילות, שלשולים וכאבי בטן אשר גורמים להם לתחושת סבל. מאחר ושוק תוספי הברזל מציע סוגים שונים של תוספי ברזל, חשוב לבחור בתוסף ברזל טבעי אשר השימוש בו לא גורם לך לתופעות הלוואי הללו. בכל מקרה, במידה והינך סובלת מאחת מתופעות הלוואי כתוצאה מהשימוש בברזל, אל תחדלי על דעת עצמך משימוש בתוסף ברזל, פני לרופא ובקשי המלצה על תוסף ברזל מסוג אחר, התייעצי עם חברות או חפשי ברשת האינטרנט עד שתמצאי תוסף ברזל אשר לא יגרום לך לתופעות לוואי.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button