בריאות

המדריך המלא (והמסודר) אודות ביטוח רפואי!

פעם, כאשר היו אומרים ביטוח רפואי, הכוונה הייתה באופן בהיר, ברור וחד – משמעי לביטוח הרפואי הלאומי, הממלכתי והמוסדר על ידי המדינה. לעומת זאת, היום, כאשר אומרים ביטוח רפואי, כלל אי אפשר לדעת מהי בדיוק הכוונה, בטח כאשר הקטגוריה של הביטוח הרפואי (או ביטוח הבריאות), לא 'רק' מכילה שלושה סוגים של ביטוחים רפואיים בסיסיים ואלמנטריים, אלא גם קטגוריה שלמה של ביטוחים רפואיים מושלמים, משלימים, אלטרנטיביים ומה לא.

מהו בכלל ביטוח רפואי, אילו סוגים קיימים ועוד הרבה יותר

מטרתו של הביטוח הרפואי, וזאת בדומה לכל ביטוח אחר, נניח של רכב או דירה, הינה 'לכסות' הוצאות כלכליות אשר נגזרות כתוצאה מטיפול רפואי ברמה כזו או אחרת. ביטוח זה הינו רלוונטי אך ורק בעת תשלום חודשי קבוע של פרמיית ביטוח, פרמיה אשר מבטיחה, כי המבוטח כלל לא יידרש לשלם הוצאות רפואיות כבדות בעת הצורך.

הקטגוריה של הביטוח הרפואי כוללת בתוכה שלושה סוגים של ביטוחים וספקים אשר מספקים אותם ואשר להם, למעשה, משולמת הפרמיה. סוג הביטוח הראשון הנו הביטוח הרפואי הממלכתי, ביטוח אשר מסופק על ידי המדינה, מי שגובה את הפרמיה בדמותה בדמותם של דמי הביטוח הלאומי. סוג הביטוח השני הינם ביטוח רפואי מאת קופות החולים למיניהם, מרכזים אשר לא פועלים למען מטרות רווח אלא למען מתןן שירותים. סוג הביטוח השלישי הנו של הביטוחים הרפואיים הפרטיים, ביטוחים אשר ניתנים על ידי חברותת ביטוח וביטוחי 'קצה' אשר נחשבים למותרות ולא לחובה.

ביטוח רפואי פרטי – ביטוח חובה משלים, חיוני ומתבקש!

כאמור, ביטוח רפואי, הן ממלכתי והן של קופות החולים למיניהם, מהווים את ה'בסיס' המינימלי והמתבקש למתן שירותים רפואיים וכיסוי כספי מרבי שלהם. יחד עם זאת, מציאות החיים (ובעיקר הרפואית) גדולה מכל דמיון, וזאת באופן שאנשים רבים יכולים למצוא את עצמם בהרף עין מתמודדים עם מחלה קשה, תאונת דרכים, בעיה קוגניטיבית ועוד – אירועים אשר העלויות הכספיות שלהם הנן אסטרונומיות, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. למעשה, זהו בדיוק התפקיד של ביטוח רפואי פרטי, לספק כיסוי רפואי משלים, חיוני ומתבקש בעבור תשלום פרמיה חודשית קבועה נוספת. בפועל, ביטוח זה 'מכסה' הוצאות ומאפשר התמודדות רפואית עם מחלות כרוניות, ניתוחים, שיקומים ומה לא. 

ביטוח פרטי, של קופת חולים וממלכתי – הביטוח הרפואי המושלם

באופן מובן ביותר, היצע הביטוחים הרפואיים העצום הנו מבלבל ביותר, עד כדי כך, שיותר ויותר אנשים כלל לא יכולים להבחין ולדעת מהו הביטוח הטוב ביותר עבורם ועבורם המצב הרפואי שלהם. ובכן, ביטוח רפואי מושלם הנו ביטוח אשר מורכב מביטוח רפואי פרטי, ביטוח משלים של קופת חולים ו'חובה' של המדינה.

ביטוח רפואי והלב שלנו

ככל שאנחנו מתבגרים ושנות הנעורים שלנו מאחורינו, כך עלינו להקפיד יותר על הבריאות ובמיוחד על בריאותו של הלב. מחלות לב הן גורם סיכון גבוה גם בקרב גברים וגם בקרב נשים החל מגיל מסוים ואף אחד אינו פטור מלשים לב ולעקוב אחר מצב בריאות הלב שלו. כמו עם כל מצב בריאותי, עלינו להתכונן מראש לכל צרה שלא תבוא ולדאוג לביטוח רפואי מתאים. לכן, הכנו עבורכם מדריך קצר אשר יעזור לכם להתמצא בכל הקשור לביטוח הרפואי.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button