כללי

איידס – למה חשוב לעשות בדיקה אחרי טיול בתאילנד?

רבים עושים כיום טיול בתאילנד. טיול בתאילנד יכול להיות מאד מהנה ורבים מן הצעירים היוצאים לטיול הגדול אחרי הצבא מטיילים שם ומשם ממשיכים למקומות שונים במזרח הרחוק. כולנו יודעים כי טיול בתאילנד מאד מפתה גם מהבחינה המינית. תאילנד נחשבת לאחת מאתרי תיירות הסקס הגדולים בעולם ובמקום שיש סקס מסחרי על גווניו השונים יש גם אפשרות גבוהה לחלות באיידס. שימוש בקונדומים בעת טיול בתאילנד לא רק מומלץ אלא הוא בגדר חובה, אך גם לנוכח השימוש באמצעי מניעה זה אין וודאות מלאה כי לא תחלו באיידס. דברים יכולים להשתבש והאפשרות לחלות באיידס עולה ככל שהפעילות המינית המזדמנת גדלה.

המודעות לאיידס

כיום יש מודעות גבוהה בקרב האוכלוסייה לאיידס והיא עולה כל הזמן. נעשים גם ניסיונות גדולים להחדרת המודעות לאיידס גם במדינות עולם שלישי ובמיוחד באפריקה השחורה שם האיידס נחשב עדיין למגיפה במימדים ענקיים. אך למרות המודעות לאיידס בקרב רוב האוכלוסייה רבים נמנעים לעשות בדיקת איידס שעשויה להציל חיי אדם ולהקטין את מימדי המגיפה. החשש הגדול מאי עשיית בדיקת איידס הוא חוסר הידיעה מה כוללת בדיקת איידס והחשש הגדול מפני התוצאה. רבים מעדיפים לטמון ראשם בחול או לא להיחשף מפאת הבושה ולא לדעת מה מצבם. תופעה זו פסולה ויש לעקור אותה מן השורש.

כיצד עושים בדיקת איידס

ראשית, בדיקת איידס נעשית באופן אנונימי לחלוטין תוך שמירה על סודיות. יש חיסיון רפואי מלא כנהוג בכל חולה וכך בכל בדיקת איידס. בדיקת איידס נעשית באמצעות נטילת דוגמה מן הדם והתוצאות מגיעות באופן מבוקר למשרד הבריאות רק אם התשובה היא חיובית והתגלה כי הנבדק חולה במחלת האיידס. כל זאת נעשה כדי לספק לנבדק טיפול רפואי שהולם את דרגת החומרה של המחלה. בנוסף לכך, בדיקות איידס אנונימיות נעשות ללא עלות ברוב המקומות כדוגמת תל אביב וחיפה כשלאחריהן ניתן לעשות בדיקת איידס נוספת לאימות או הזמת הממצא הראשוני. כלומר, במידה והתגלה כי ניבדק מסוים חולה באיידס בבדיקה הראשונה יש לאשש אותה בבדיקה נוספת מיד לאחריה.

בדיקת האימות

בבדיקת האימות נדרש הנבדק לזיהוי מלא וזאת בשונה מהבדיקה הראשונית המתבצעת באנונימיות, אך גם במקרה זה קיים חסיון רפואי מלא של הנבדק ושל תיקו הרפואי. כשמדובר בנוער המעוניין להיבדק בבדיקת איידס ישנם מרכזים מיוחדים ומורשים המיועדים לכך.

הבדיקות הן רלוונטיות ויעילות כחודשיים לפחות לאחר המגע עם הנגיף, או כשקיים חשש לכך. הן נערכות בבדיקת דם פשוטה וניתן לעשות בדיקת איידס גם באמצעות הרוק, שהיא הבדיקה המהירה ביותר. מכאן החשיבות של בדיקת איידס לאחר טיול בתאילנד או לאחר כל מגע מיני מזדמן אם אדם לא מוכר לכם.

החשיבות של בדיקת איידס איננה רק לנבדק עצמו אלא לכל מי שבא המגע איתו. בדיקות איידס מסייעות להקטנת הפצת המחלה ולסיוע מהיר ויעיל לאלה שכבר נדבקו בה.

 

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button