כללי

כל מה שצריך לדעת על תופעות של בריחת שתן

בריחת שתן היא לא תופעה הקיימת רק בקרב קשישים ומבוגרים. מדובר בתסמין אשר יכול להתעורר כתוצאה מבעיות רפואיות מגוונות, כמעט בכל גיל. בנוסף, בריחת שתן יכולה להתרחש באמצע הלילה או במהלך היום ולהעיד אפילו על משמעויות פסיכולוגיות. סיבות אלו ואחרות הביאו לכך שכיום היחס אל תופעות בריחת שתן שונה מאשר בעבר. חשוב להכיר את המאפיינים של תופעות מן הסוג הזה, להבין מה היא השכיחות בקרב הציבור בארץ ובעולם ולהכיר את התסמינים את הסיבות הפוטנציאליות על מנת להתמודד עם מקרים אלו בצורה נכונה.

אפשר לשפר את איכות החיים

איבוד שליטה בשלפוחית השתן מביא לעתים לבריחת שתן בדרגות משתנות. התקדמות טכנולוגית ורפואית מרחיקת לכת הביאה לכך שניתן לטפל בתופעות אלו, זאת לצד מוצרי נוחות וספיגה המשפרים את איכות החיים. מבחינת שכיחות, מספרם של המבוגרים בישראל הסובלים מאי שליטה במתן שתן עומד על מאות אלפים. לא רק היחלשות התמיכה בשלפוחית השתן או שלפוחית רגיזה עשויים להביא לכך, ולא פחות מ-25 מיליון אנשים ברחבי העולם חווים זאת על בסיס יום יומי. גברים ונשים סובלים באותה מידה מבריחת שתן, אך התופעה שכיחה בעיקר מעל גיל 50.

לא מתעלמים מהתסמינים

הסתרת בריחת השתן או התעלמות מהתסמינים עלולה לדרדר את המצב בצורה קיצונית. בבתי החולים נרשמו לא מעט מקרים של התעלמות מבריחת שתן אשר הביאה לכדי פריחה, פצעים, זיהומים ועוד. גם המבוכה היא פקטור משמעותי, משום שרבים מאלו המתמודדים עם בריחת שתן נמנעים מלשתף את קרובי המשפחה או החברים במצבם.

מה מביא לבריחת שתן?

הבעיה בהגברת המודעות אל תופעות בריחת שתן היא שלא ניתן לשים את האצבע על סיבה אחת. פעילות יתר של השריר הממוקם בדופן השלפוחית עשוי להביא לבריחת שתן, אך לעתים הבעיה מתעוררת עקב סיבוכים מניתוחים, שבץ מחלה, מחלות כרוניות או פשוט בלוטת ערמונית מוגדלת. תחבושות היגייניות רגילות אינן נותנות מענה לצרכים של אלו הסובלים מבריחת שתן. הן אינן מיועדות לביצוע פעולה מן הסוג הזה, לא מספקים כושר ספיגה גבוה ואינם חוסמים ריחות. במילים אחרות, התמודדות עם בריחת שתן אפשרית רק כאשר נעזרים במוצרים ייעודיים.

דרכים להתמודדות עם התופעה

אפשר לחיות ולהתמודד נכון עם תופעות של בריחת שתן. מספר פעולות פשוטות אותן אפשר לבצע ללא מאמץ ישפרו מיידית את המצב וימנעו תאונות. בין היתר, יש ללבוש בגדים הנפתחים בקלות, להשתמש במוצרים נכונים לאי שליטה בסוגרים, להקפיד על תזונה ושתיית מים, לחזק את שרירי רצפת האגן ולהתייעץ עם גורם מקצועי. תרגול קצר של מספר חודשים מפחית את התסמינים ולעיתים אף מעלים אותם. התמודדות כזו נחשבת פיתרון אידיאלי, אינה מחייבת הוצאות כספיות גדולות והכי חשוב – משיגה תוצאות.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button