כללי

אימפוטנציה

אימפוטנציה או כפי שהיא מכונה: הפרעות בזיקפה, היא תחום שמאד מתפתח כיום ברפואה. אימפוטנציה יכולה להיגרם ממספר סיבות רפואיות או סיבות פסיכולוגיות. השילוב שבין פעילות גופנית ופעילות פסיכולוגית יוצר מצב ייחודי הגורם לאיבר המין הגברי להתנהג באופן בלתי צפוי, והדבר גורם לעוגמת נפש גדולה בקרב גברים רבים שהדבר פוגע בהם גם ברמת התפקוד המיני וגם בהערכה העצמית שלהם. למעט מקרים רפואיים גרידא של סוגרת או לחץ דם העלולים לגרום לאימפוטנציה, נהוג לחשוב כי למוח יש תפקיד מהותי בתפקוד התקין של אבר המין הגברי. לפיכך, אימפוטנציה מטופלת בצורה משולבת של רפואה פיזית וטיפול פסיכולוגי.

סיבות לאימפוטנציה

ביטחון עצמי ירוד, טראומה, הלם קרב וגם חינוך לקוי הם סיבות מוכרות לאימפוטנציה. יש להבין כי אימפוטנציה היא הסמפטום של מצוקה נפשית או רגשית והיא אינה הדבר עצמו. לכן, כשפונים לטפל במקרה של אימפוטנציה מחפשים את המקור לבעייה, המקור הרגשי האפשרי, ולא מדברים על חוסר התפקוד עצמו.

מיניות – צורך הישרדותי בסיסי

כבר אמר הפסיכולוג הנודע, זיגמונד פרויד, כי רוב פעולותינו מונעות על ידי הדחף המיני. מיניות היא צורך מולד לצורך הישרדות המין על ידי התרבותו. יצר הישרדותי זה פעיל בקרב כל בני האדם, וכל בעלי החיים האחרים וצורות החיים האחרות שעל פני האדמה. במצב השכיח יצר המין מתפקד כראוי אצל רוב בני האדם והוא מוכתב לא רק על ידי הביולוגיה אלא גם על ידי מרכיבים תרבותיים שונים. עם השתנות והתפתחות התרבות הפכו צורות של התנהגות מינית לנורמטיביות למרות שהיו אסורות, או שנחשבו לטאבו, עד לפני כמאה שנים בלבד. מי שהיוותה את הסמן הימני להתנהגות מינית של בני האדם היתה הדת ואיסוריה הרבים בנושא זה, אך עם השתחררות האדם מכבלי הדת החלו איסורים אלה להיות לא רלוונטים עוד בקרב הלא דתיים.

מן הצד השני, התפתחה מתירנות מינית משוללת כל רסן והיא לא התגלתה כתשובה לאיסורים הדתיים מכיוון שהיא מעודדת אלימות, גילוי עריות, זנות ומין בגילאים מאד מוקדמים. יחד עם זאת, החברה מוצאת את הדרכים למנוע מהמין להפוך לדבר מה שלילי או מסוכן על ידי חקיקה ואכיפה. לכן, ניתן לומר כי דחף מיני גדול במיוחד או חוסר תפקוד מיני מעידים על חסכים או חוסרים רגשיים תרבותיים שונים וכי אימפוטנציה היא התוצאה של אלה ולא הגורם לכך.

אימפוטנציה – שיטות טיפול

אימפוטנציה היא סממן של חסכים רגשיים, אך גם תופעה של שפיכה מוקדמת היא סממן נוסף של חסך רגשי או נפשי. שיטות הטיפול בגורמים הרגשיים הן מגוונות ואינן קשורות בהכרח לתחום המיניות כגון: סקסולוגיה או ייעוץ מיני. שיטות של דמיון מודרך, או פסיכותראפיה עשויים לשחרר חסימות רגשיות ולהוביל לחיי מין מספקים. יש גם תרופות המסייעות נקודתית לפתור את הסימפטום אך הן אינן עוזרות בפתירת הבעיה האמיתית.

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Check Also
Close
Back to top button