בריאות

איך תשמרו על הלב שלכם?

מחלות לב נמנות בין גורמי התמותה המובילים בעולם, בעיקר במדינות השפע. מדוע? בעיקר בעקבות תרבות המחייה המשפיעה רבות על תפקודו של הלב. עישון "בשרשרת", אכילת פחמימות ריקות ומזונות עתירי שומן רווי, אינספור לחצים, העדר פעילות ספורטיבית ותורשה שאינה לטובתכם- כל אלה מהווים בסיס להתהוותן של מחלות לב או החמרת הקיימות. על מנת לשמר את המשאבה המשוכללת המניעה אתכם, עליכם לשנות את חייכם על פי כללי עשה ולא תעשה.

 עשה!

√        פעילות גופנית. פעילות גופנית יומיומית בעלת אינטנסיביות משתנה, במשך 30-60 דק', מפחיתה בצורה ניכרת את הסיכוי לחלות במחלות לב. על מנת להשיג את מכסת הפעילות היומית אתם יכולים לשלב פעילות בסיסית כמו טיול מהנה, עלייה במדרגות ואפילו עבודה בגינה. הפעילות מסייעת בשמירה על משקל, לחץ דם וכולסטרול מאוזנים ומפחיתה לחצים המגבירים מחלות לב.

√        תזונה מאוזנת. לב בריא מתחיל בהרגלי תזונה נכונים. כחלק מדיאטה המחייה את הלב, מטרת היעד היא 2000 קלוריות (למבוגר) ומושגת על ידי צריכה של-

           4-5     –  מנות פרי וירק ביום.

–          מנת דגים של 100 גרם, לפחות פעמיים בשבוע.

–          חיטה מלאה, לפחות 30 גרם, מדי יום.

–          פחות מ-1500 מ"ג נתרן.

–          לחובבי המשקאות המתוקים- אין לעבור את ה-450 קלוריות בשבוע!

–          ניתן להוסיף לתפריט השבועי גם- 4 מנות אגוזים ו-2 מנות בשר.

√        נוטלים את התרופות כסדרן. יש להקפיד ליטול את התרופות בהתאם להוראת הרופא- לפי המינון, הזמנים והתנאים לנטילת התרופה. הכרות עם שם התרופה היא חובה, למקרה של אשפוז. היה ואושפזתם וניתנו לכם תרופות שטרם השתמשתם בהן, עליכם להמשיך לקחתן עד בדיקתכם אצל הרופא המטפל.

לא תעשה!

ý     לא מעשנים. גמילה מעישון היא א'-ב' בהגנה על הלב וכלי הדם מפני איסכמיה- העדר אספקת דם ללב שמקורה, בין היתר, בעישון. מעבר לרובד הטרשתי המצפה את פנים העורקים ומונע את אספקת הדם הסדירה, ישנו גם סיכון כי החומרים הרעילים המצויים בסיגריה יגרמו לדופק מואץ ולצריכת יתר של חמצן שתכביד לא רק על הריאות אלא גם על הלב.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button