כללי

תמיסות לעדשות מגע

תמיסות לעדשות מגע – שומרים על הגיינת העיניים

עדשות מגע הן נוחות, פותרות אותנו מהצורך במשקפיים, אך גם דורשות שמירה עקבית על הגיינה ותחזוקה קבועה. העיניים שלנו רגישות וחשופות לזיהומים ולדלקות, ועל העדשות הבאות איתן במגע ישיר להיות תמיד נקיות, ולא פחות חשוב – להשתמש בתמיסות האיכותיות שיש והמתאימות לסוג העדשות שלכם. המגוון הרחב של התמיסות הקיימות כיום עשוי להביא אותנו לבחור בתמיסה שאינה בהכרח מתאימה לנו, יחד עם זאת, אין הכרח לרכוש סוג תמיסה מאותו היצרן של עדשות המגע שלנו.

תמיסות שטיפה ועדשות המגע שלנו

כדי לדעת כיצד לבחור את התמיסות יש להבין תחילה אלו סוגים של עדשות מגע קיימים:

  • עדשות מגע קשות – עדשות המתאפיינות בקשיי הסתגלות ארוכים יותר, אך עדשות אלו מתאפיינות גם "באריכות ימים" , כשלוש שנים, קלה יותר לתחזוקה והתכשירים המותאמים אליהן זולים יותר.
  • עדשות מגע רכות – אלו מתאימות לשימוש יום יומי ובעלות אורך חיים של שנה, ההסתגלות אליהן מהירה יותר מהעדשות הקשות, אך הטיפול השוטף של העדשות הללו יקר יותר, וחשוב לא פחות: משום העובדה כי הן מתאימות לשימוש לשנה אחת בלבד, הרכבתן מעבר לכך עשויה להביא לנזק בעיניים.
  • עדשות מגע בעלות תחלופה בתכיפות גבוהה יותר – עדשות אלו מומלצות משום הצורך בתחלופה
    תדירה יותר – חודשית ואף שבועית. על אף העובדה שהשימוש בעדשות אלו יכול להיות יקר יותר,
    הן העדשות המומלצות ביותר מפני שאינן מגיעות למצב של בלאי.
  • הרכב ושכח – עדשות מגע המתאימות לחודש ימים בלבד, אינן דורשות הסרה וניקיון יומי וניתן לישון איתן, להתעורר איתן ולנהל אורך חיים שגרתי; עדשות אלו מתאימות, בין היתר, לאנשים העובדים במשמרות.

כיצד לבחור את התמיסות

תפקידן של התמיסות הן לבצע שטיפה וחיטוי של העדשות, על מנת להסיר את שכבות השומן והאבק. מאחר ש"התעסקות" עם העיניים שלנו היא נושא רגיש במיוחד, לא בוחרים תמיסה בטרם מתייעצים עם האופטימטריסט שלנו. למעט מקרים מסוימים ( כמו במקרה של עדשות מגע קשות ) ניתן להשתמש בכמה סוגים של תמיסות המבצעות פעולה דומה. כמובן שאת בחירת התמיסה עושים גם ביחס לחיי היום יום שלנו, למשל, לספורטאים המסתכנים בכך שעדשת המגע עשויה ליפול מומלץ להשתמש בתמיסה רב-תכליתית המתאימה לזמן השריה קצר, יתר על כן, תמיסה רב תכליתית שאינה על בסיס מי חמצן או תמיסת סיליין, מתאימה לאנשי עם עיניים בעלי רגישות גבוהה יותר ואינן מתאימות לעדשות מגע קשות.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button