בריאות

רוצים לשמור על השיניים שלכם? זה מה שאתם צריכים לעשות

"המחלה השקטה", כך נקראת מחלת חניכיים שהיא למעשה הגורם השכיח ביותר לאובדן שיניים אצל אנשים מעל גיל 30. המזון, המזון שכה אנו תלויים בו הוא האחראי להצטברות רובד החיידקים בחלל הפה. האוכל שלנו יוצר שכבת "דבק" שקופה שהיא חממה לחיידקים. רובד חיידקים שאינו מוסר יגרום לדלקות בחניכיים, שיובילו למחלת חניכיים אגרסיבית ואף לאובדן השיניים. אף-על-פי שמחלת חניכיים היא דבר שכיח, אפשר למנוע את התקדמותה ואת השלכותיה. איך? תמשיכו לקרוא.

הכול מתחיל בפעולה היום יומית – צחצוח השיניים

הפעולה השגרתית והמובנת מאליה שאנו מבצעים מדי יום היא האחראית לבריאות הפה שלנו. אין דרך להסיר את רובד החיידקים המצטברים אלא על ידי הפעולה המכנית של הצחצוח, אך הכל מתחיל בבחירה נכונה של מברשות השיניים, אין די ללכת לסופר ולהצניח לעגלה את מברשת השיניים הראשונה שתראו על המדף, מדוע? משום העובדה שלא כל מברשת מתאימה לנו: אנשים הסובלים מדימומים, ילדים, אנשים בעלי מפתח לסת מצומצם, אנשים שעברו טיפול שיניים או ניתוח, כל אלה זקוקים למברשת שיניים המותאמת אליהם.

אז איך בוחרים את מברשת השיניים?

ראשית, אין כאן אמת אחת וידועה מהראש. אם אתם אנשים בריאים (ללא מחלת חניכיים או דלקות) אתם בהחלט יכולים לרכוש כמה סוגים, לנסות ולהתביית על האחת שתתאים לכם. אך במקרים מורכבים יותר רצוי להיוועץ ברופא שיניים או בשיננית. זכרו, צחצוח נכון הוא כזה שהמברשת תגיע לכל המקומות, על כן כשאתם בוחרים מברשת שיניים הדבר הראשון שאליו אתם צריכים לשים לב הוא לגודל המברשת – ראש וידית. מן הסתם לילדים רצוי להתאים מברשת קטנה יותר, אך גם לאנשים בוגרים לא כל גודל מברשת תתאים.

מברשת חשמלית או ידנית?

רבים מתלבטים האם לבחור מברשת שיניים חשמלית או ידנית. יתרונה של המברשת החשמלית בכך שהיא מבצעת בצורה נכונה את פעולת הצחצוח, אך מי שיודע כיצד לצחצח בצורה יעילה, סוג המברשת אינה מהותית. חשוב להימנע משימוש במברשת שיניים קשה. אנשים רבים חושבים שככל שהמברשת קשה והצחצוח אגרסיבי, כך הם ירחיקו את סכנת המחלה, כשבפועל מברשת קשה תגרום לדימומים ואף לנסיגת חניכיים. על המברשת להיות בעלת סיבים המסוגלים להסיר את רובד החיידקים, אך רכים דיו כדי להימנע מפציעות.

פה בריא משליך על כל היבט בחיינו, הן הבריאותי והן החברתי. פעולת הצחצוח בתוספת גרגור מי פה הם שישמרו על בריאות השיניים שלכם, אך מעל ולפני הכול עליכם לוודא כי בחרתם את המברשת המתאימהה בעבורכם.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button