כללי

מהי מחלת הסוכרת, ומהו הקשר שלה לאכילת בשר?

כידוע, המחלה אשר ידועה בשם סוכרת, הינה אחת מן המחלות הקשות והמסוכנות ביותר אשר תוקפות את גוף האדם. יתרה מכך, מחלה זו לא רק קשה ומסוכנת בדרגה קיצונית, אלא גם חשוכת מרפא באופן כמעט מוחלט. לרוב, הסיבות להיווצרות המחלה הינן רבות ומגוונות, וכאשר אחת מהן הינה צריכת בשר (אבל על כך נרחיב יותר מאוחר). כעת נספר אודות המחלה עצמה. ובכן, כאשר אומרים סוכרת, הכוונה הינה למחלה אשר מקורה בחילוף חומרים אשר מאופיין בריכוז גבוה של גלוקוז בשתן ובדם. עובדה זו 'יוצרת' באופן ישיר את המחלה, וזאת באופן שה'אופי' שלה גורם לאינספור סיבוכים מסוכנים בגוף.

מה גורם להיווצרותה של מחלת סוכרת בפועל?

ובכן, בהמשך למה שנאמר לעיל, אודות העובדה כי המחלה אשר ידועה בשם סוכרת, כלל אינה 'עוד' מחלה, נמשיך ונספר כעת אודות הגורמים והסיבות אשר מביאים להיווצרותה. בפועל, שני הגורמים הראשיים להיווצרותה הינם חוסר השתלטות של הורמון האינסולין על רמת חומרי המזון בדם ובגוף, וצריכת בשר מופרזת. בעוד הראשון הינו לכאורה 'גורם' טבעי, השני (צריכת בשר) הינו גורם מלאכותי (לפיכך, הוא גם גורם להתפרצות של סוכרת מסוכנת וחמורה יותר). יחד עם זאת, שני הגורמים האמורים מחוללים סוכרת אשר מאופיינת בתופעות ובתסמינים הבאים: ירידה קיצונית במשקל; פגיעה בראייה; נטייה לשינה ולנמנום; בחילות חריפות; טרשת עורקים; פגיעה בכליות ובמערכת העצבים ועוד. במילים אחרות, אי צריכת בשר הינה חיונית והכרחית מאין כמוה בעת מניעת היווצרות של מחלה ו / או בעת התמודדות עימה.

צריכת בשר 'מחזיקה' בקשר הדוק להיווצרות סוכרת

אינספור רופאים ומומחי תזונה קובעים בפה אחד, כי צריכת בשר הינה גורם ישיר להיווצרות של סוכרת. כל זאת, כתוצאה מן העובדה שאכילת מוצרי בשר טומנת בתוכה אינספור 'רעות' מבחינת גוף האדם ורמת התפקוד שלו (וזאת באופן שהתפרצות מחלת הסוכרת הופכת להיות 'נפיצה' ומלאת פוטנציאל). מבחינת מרכיבים תזונתיים (או לא…), הבשר מאופיין ברמות גבוהות ביותר שומנים ופחמימות, שהם כידוע, 'שחקנים' ראשיים ביצירה והתפרצות של מחלת הסוכרת. מעבר לכך, הבשר מכיל גם רמות גבוהות ביותר של מלחים, ואפילו סוכרים (בעיקר מוצרי הבשר המתועשים). שילוב של כל הגורמים האמורים לעיל, יוצר חוסר איזון משווע בעליל בגוף האדם, וממש 'מכשיר' את הקרקע המושלמת להתפרצותה של מחלת הסוכרת.

איך מונעים היווצרות סוכרת ו / או מטפלים באחת?

ובכן, את השאלה המדוברת שואלים אינספור אנשים אשר כבר חולים במחלת הסוכרת הארורה והנוראית, ואינספור אנשים אשר מעוניינים לבצע תפנית בריאותית מבחינת כל מה שנוגע לאופי ואיכות התזונה שלהם. בפועל, על מנת למנוע היווצרות ולטפל במחלת הסוכרת, יש לפנות לרופא מומחה, תזונאי קליני או לדיאטנית ייעודית. כל כולם בעלי מקצוע מתמחים אשר יודעים בדיוק כיצד למנוע ו / או לטפל במחלה באמצעות סדרת אבחונים, בדיקות, יצירת תפריט תזונתי חדש ועוד.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button