יופי וטיפוח הגוף

שמפו נגד קשקשים

על מנת שתבינו למה אתם צריכים שמפו נגד קשקשים, צריך כמובן להבין מהם בדיוק הקשקשים, ממה הם נובעים, ורק אז אפשר להבין כיצד השמפו יכול לסייע נגדם. אחד הדברים שלעתים נוטים לחשוב על שמפו נגד קשקשים, זה שהוא יוצר סביבה שומנית לקרקפת יבשה ובכך הוא פותר את בעיית הקשקשים. לא יכולה להיות חשיבה יותר מוטעית מכך. למעשה, הבעיה של הקשקשים היא בעיה הפוכה, שדומה מאד לבעיה של פצעי הבגרות. למה הכוונה? אזור הקרקפת שלנו הוא אזור עם עור רגיש במיוחד. במצב רגיל, תאי העור שלנו מתקלפים, והופכים למעשה לקשקשים. אלא שברוב המקרים, לא מדובר על כמות משמעותית, וכך הקשקשים לא נראים לעין, ואין גם צורך לרכוש שמפו נגד קשקשים. אולם, בקרב שליש מהאוכלוסייה יש פעולת יתר של בלוטות החלב באזור הקרקפת, ומכיוון שנוצר אזור שומני – נוצרים גם יותר תאי עור מתים, וכך יש יותר קשקשים, ומתחילים לראות אותם על השיער. אז מה אפשר לעשות?

נותנים מענה אסתטי

חשוב לומר שמשום שהבעיה של הקשקשים היא בעיקרה אסתטית – גם הפתרון של שמפו נגד קשקשים הוא מתאים, שכן הוא פתרון אסתטי. בקרב מבוגרים, בעיה של קשקשים איננה מוגדרת כבעיה רפואית, אלא אך ורק בתור בעיה אסתטית. רק בקרב תינוקות קשקשים עלולים להיות מסוכנים, אולם מדובר על מקרים נדירים במיוחד, שגם ניתן להם טיפול רפואי מהיר.

אז מה בעצם יש בתוך שמפו נגד קשקשים שאיננו רפואי ונמכר באופן חופשי ברשתות השיווק ללא מרשם? באופן עקרוני, השמפו הנ"ל מורכב מחומרים מונעי פטריות. מחקרים הוכיחו, שמסיבות שונות חומריםם מונעי פטרת, נמצאו יעילים מאד למקרים של קשקשים. מעבר לכך, כל  שמפו נגד קשקשים גם כולל בתוכו ויטמינים שונים (כמו לדוגמה ויטמין B5) אשר אמורים לחזק את שורש השערה, ולהפוך את השיער למלא יותר.

כמה דברים מעניינים על קשקשים

בהמשך למידע על שמפו נגד קשקשים, ועל טיפול בקשקשים, מעניין לציין כמה עובדות מעניינות. אחת הסטיגמות היא שנשים נוטות יותר לטפח את השיער שלהן, אולם נראה שדווקא הגברים רוכשים יותר בקבוקי שמפו נגד קשקשים. מדוע? זאת משום שאכן הוכח מדעית, כי הגברים סובלים יותר מבעיות של קשקשים. הדבר קשור לכך שהייצור המוגבר של תאי חלב קשור לפעילות מוגברת של טסטוסטרון – שהוא כמובן ההורמון הגברי. מעניין לראות שנמצא שיש גם קשר ישיר בין מצבי מתח וחרדה לבין הופעת יתר של קשקשים. לכן, אפשר שבנוסף לכך שאתם תמהרו לרכוש שמפו נגד קשקשים, אולי כדאי גם לבחון את ההתנהגות שלכם. משום שהדבר קשור לא פעם לפעילות הורמונלית, לא מעט בני נוער סובלים מתופעת הקשקשים. חשוב לדעת, כי שמפו נגד קשקשים מתאים לכל הגילאים, כך שאין צורך לחכות למועד מיוחד כדי להתחיל לחפוף באמצעותו.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button