בריאות

חילופי עונות והבריאות שלנו

למזג האוויר יש השפעה על תחומים רבים בחיינו, החל בתכנון פעילויות הפנאי, דרך הערכות מיוחדת לתנאי מזג אוויר קיצוניים וכלה בתכנון של אירועים המוניים, אבל עבור לא מעט אנשים נושאי מטארולוגיה מתקשרים, לרוב, לבעיות בריאותיות שונות. כיצד משפיע מזג האוויר על מצב בריאותם של בני האדם? על כך בכתבה הבאה:

חולי זאבת (לופוס)

מחלת הזאבת היא מחלה שפוגעת בכלי הדם ומונעת מהדם לזרום בחופשיות בכל חלקי הגוף. במקרים קיצונים המחלה עלולה לגרום לקטיעת גפיים, אבל גם במקרים קיצוניים פחות מדובר במחלה ממש לא נעימה, בלשון המעטה. בחורף, כאשר בשל הקור העז כלי הדם מתכווצים, השפעות המחלה נעשות קשות אפילו עוד יותר.
חולי זאבת נאלצים להתאים את אורוחות חייהם על פי תחזית מזג האוויר, כאשר בימים קרים כדאי להםם מאוד להשאר ספונים בביתיהם, מול התנור החם.

אלרגנים

אנשים אשר סובלים מאלרגיה חריפה זקוקים לשירות המטארולוגי על מנת לדעת באילו ימים הם יכולים לצאת מד' אמותיהם. כאשר מזג האוויר אביבי והרוחות נושבות בעוז, האבקנים שבפרחים נפוצים לכל עברר וגורמים לאלרגנים לקשיי נשימה, התעטשויות תכופות ותופעות אלרגניות נוספות. כיום, השירות מספק נמידע מפורט לאלרגנים ומעדכן את אלו שזקוקים למידע בדבר ימים ואפילו שעות שבם תופעות מעוררות אלרגיה נפוצות במיוחד.

נפגעי טראומה

ההגדרה הרפואית של טראומה היא פגיעה כתוצאה מהתרחשות חיצונית. לרוב, באבריהם של נפגעי טראומה מושתלת פלטינה אשר מתרחבת בקיץ ומצטמצמת בתקופות קרות. השינוי המזערי בגודלה של הפלטינה עלול להוביל לכאבי תופת שמופיעים בעיקר בתקופות של חילופי מזג אוויר. לכן, עבור אנשים שיש בגופם פלטינה מומלץ להתעדכן בתחזית מזג אוויר חודשית על מנת להתכונן לקראת ימים שבהם צפויים שינויים חדים בטמפרטורות.

לבקנים וג'יניג'ים

עבור קבוצות מסוימות באוכלוסיה, קרינת השמש עלולה להוות סכנה ממשית. נכון, קרינת השמש אינה בריאה במיוחד לאף אחד. היא עלולה להוביל לכוויות, מחלות עור שונות ובמקרים קיצונים אף לסרטן בתאי העור, אולם עבור לבקנים, ג'ינג'ים או אנשים בעלי עור בהיר במיוחד מדובר בסכנה ברורה ומוחשית שעלולה לגרום לנזק כבד. במיוחד עבור קבוצות אלו באוכלוסיה, עורך השירות המטארולוגי בדיקה של רמות הקרינה החזויות כאשר לאותם אנשים מומלץ ביותר

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button