כללי

רשלנות רפואית בהריון ולידה

לידה הינה אחד המאורעות המשמחים בחיי האדם. היא מהווה קרן אור לאם, לאב ולמשפחה כולה, והיא הבסיס עליו כל האנושות ממשיכה להתקיים. בתקופות עתיקות מוות בהריון היה דבר נפוץ ואמהות ותינוקות רבים לא שרדו את הלידה בגלל התנאים הסנטארים הנמוכים. לאורך השנים התפתחה הטכנולוגיה הרפואית בתחום ההריון והלידה והידע הרפואי גדל, עד שכיום רובן הגדול של הלידות בעולם המערבי מסתיימות בהצלחה ובתינוק בריא.

ובכל זאת, קיימים עשרות אלפי מקרים של רשלנות רפואית בלידה . בישראל ובארה"ב, כמעט שליש מכלל התביעות של רשלנות רפואית המוגשות לבתי משפט מתייחסות למקרים של רשלנות רפואית בלידה ורשלנות רפואית בהריון. אחת הסיבות לכך היא כמובן הרגישות של הנושא למשפחה. סיבה נוספת היא חוק ההתיישנות המיוחד החל על תביעות של רשלנות רפואית בלידה- ניתן להגיש תביעות אלו עד 7 שנים מהיות הילד בגיל- כלומר לא יאוחר מהיותו בן 25.

במצב ואכן היה מקרה של רשלנות רפואית, חשוב מאוד לא להבליג על זה ולדרוש את המגיע לכם. תביעות של רשלנות רפואית בהריון או בלידה טומנות בחובן לרוב פיצויים גבוהים מאוד, בעיקר בגלל שרוב מקרי הרשלנות שנגרמים בהריון או בלידה מלווים את הילד לשארית חייו. סכומים שהוחזרו למשפחות כתוצאה מרשלנות רפואית יכולים לעזור לה לממן טיפולים לילד ולתמוך בו, ועל כן חשוב במיוחד לפעול במהירות.

לרוב, מקרים של פגיעה בעובר בהריון או בלידה נובעים מ"הריונות בסיכון גבוה"- כלומר, מקרים בהם לאם היו הפלות קודמות, מחלות כרוניות, סוכרת הריונית וכו'. רוב סימפטומים אלו נגלים עוד לפני הלידה, וניתן לאבחן את אופי הבעיות וצורת השפעתן על העובר, ואז להשאיר בידי האם את מלוא האינפורמציה והבחירה האם להמשיך עם ההריון או להפסיקו. עם זאת, ישנם מקרים בהם רופאים מפספסים סימנים מסויימים או לא מנחים נשים לעבור בדיקות מסויימות, ואז ייתכן מצב של רשלנות רפואית בהריון . לכן חשוב לא להיות שאננים, לעמוד על שלכן ולדרוש את המגיע לכן. ואם קרה הנורא מכל- שתדעו שיש למי לפנות ויש דרכים לטפל בעניין.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button