כללי

גם בריאות טובה עולה כסף…

אומרים שכסף לא קונה בריאות טובה, אז אומרים… בתקופה החומרנית בה אנו חיים, לכל דבר יש מחיר. מערכת הבריאות הציבורית נמצאת כיום בשפל חסר תקדים. במציאות שבה זקנים מאושפזים במסדרונות בתי החולים וסל התרופות הולך ומצטמצם, חשוב להבין שכסף בהחלט יכול לקנות בריאות.

כיצד תוכלו גם אתם לקנות בריאות בכסף?

שמירה על אורח חיים בריא

בעבר הלא רחוק, אנשים חסרי פרוטה סבלו מרעב והמזון היה מצרך יקר המציאות. כיום, גם השכבות החלשות ביותר בחברה נהנות מביטחון תזונתי, הן בשל ירידת מחיר המזון הבסיסי והן בשל פעילותן המבורכת של עמותות הצדקה השונות, אולם המזון המשביע והזול ביותר הוא לאו דווקא המזון הבריא ביותר.

פחמימות כגון אורז לבן, לחם לבן בפיקוח, תפוחי אדמה ופסטה עולים כיום מעט מאוד אך מלבד היותם משביעים, הם גם משימינים ואל מכילים ערכים תזונתיים גבוהים.

מזון הבריאות, לעומת זאת, הוא לרוב מזון יקר ויוקרתי הרבה יותר. כל מצרך שהקידומת "דיאט" מצטרפת לשמו עולה כמעט כפליים מהמותג הרגיל, כך שאנשים שיכולים להרשות לעצמם להוציא סכומי כסף גבוהים על עגלת הקניות זוכים לתזונה בריאה ומאוזנת יותר – מה שבוודאי מסייע להם לשמור אל בריאותם.

ביטוחי בריאות

אין ספק שבמקרה הצורך, ביטוח רפואי מתאים יכול לסייע לאנשים להציל את חייהם, אולם גם במקרה זה, רק בעלי הממון יכולים להרשות לעצמם לרכוש את הביטוחים המתאימים. ביטוח בריאות בסיסי אמנם יאפשר לכם לקבל טיפול במידה ותשברו את הרגל או שתחלו בדלקת ריאות, אך רוב הביטוחים הבסיסים אינם מכסים פעילויות מורכבות יותר כמו השתלות בחו"ל, שימור דם טבורי ושימוש בו במקרה הצורך, טיפולים אונקולוגים מורכבים ועוד…

איכות הטיפול הרפואי

אשפוז בבתי החולים הציבוריים הוא תענוק מפוקפק למדי, העומס הרב לא מאפשר לאנשי הצוות הרפואי להעניק לכל חולה את הטיפול המסור המגיע לו וכך מוצאים עצמם חולים זועקים לעזרה במשך זמן רב, ללא כל מענה. מעבר לאי הנוחות הכרוכה בעומסים הגבוהים בבתי החולים, מסתבר שהבלבול והעיפות של הרופאים והאחיות אף עלולים לעלות בחיי אדם. על פי מחקרים שונים, בכל שנה מתים מאות בני אדם בשל נטילת תרופות שנמסרו להם בגלל טעות אנוש.

אלו שיכולים להרשות לעצמם לקבל טיפול בבתי חולים פרטיים, כמובן שלא סובלים מהיחס הזה… איכות הטיפול בבתי החולים הפרטיים היא גבוהה בהרבה, החולים נהנים מחדרים פרטיים ומצוות מסור העומד לרשותם.

טיפולים ניסיוניים

במקרה של מחלות נדירות או קשות במיוחד, לעיתים רק טיפולים נסיוניים וחדשניים יכולים להציל את חיי החולים. הבעייה היא שתרופות והטיפולים עדיין לא מכוסים במסגרת ביטוחי הבריאות כך שרק מי שיכול להרשות לעצמו להוציא מאות אלפי שקלים בחודש יכול לקבל את הטיפול ולשרוד. זהו אולי המקרה המובהק ביותר שבו כסף קונה בריאות.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button