כללי

כיצד לשמור על תזונה בריאה בארוחות

אחד הקריטריונים לשמור על איכות ואריכות ימים, היא לפקח על המזון אותו אתם צורכים במהלך כל אחד מימי השבוע. העידן הנוכחי לא מאפשר לנו לאכול מבלי לחשוב לפני, על כל מה שאנו מכניסים לפה, משום שהאוכל התעשייתי והמזון המהיר השתלטו על כל תחומי החיים.

עקב המודעות שהולכת וגוברת בקרב כל אזרחי מדינת ישראל בפרט ואזרחי העולם בכלל, אנו עדים לביקורת הקפדנית של רבים, אודות המזון אותו הם צורכים ובצדק.

כיצד שומרים על תזונה בריאה

כל עוד אתם מקפידים לאכול את מספר הארוחות המומלצות בכל יום (3 במספר), הרי שאתם כבר בדרך הנכונה לשמור על תזונה בריאה. בין כל הארוחות המרכזיות, נכון לשלב ארוחות קטנות (בין שתיים לשלוש בכל יום), כל ארוחה כזו יכולה להכיל פרי או ירק.

ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר במהלך היום והוכח מחקרית כי היא משפרת את הזיכרון של התלמידים, או הסטודנטים וגם של העובדים. אתם יכולים לשלב בארוחת הבוגר דגנים בחלב (עד 5% ), כריך אשר בתוכו תהיה חביתה , חומוס או גבינה (עד 5%) ולשתייה אתם יכולים להכין לעצמכם כוס תה ולילדיכם כוס שוקו. עוד אתם יכולים לשתות מיץ טבעי סחוט לרבות תפוזים, אשכוליות ועוד.

ארוחת עשר – ארוחת עשר היא ארוחה חשובה בפני עצמה ועל פי רוב כדאי שתצטיידו או תציידו את ילדיכם בכריך עשיר.

הלחם רצויי שיהיה עשויי מחיטה מלאה. אם הילד מתנגד לסוג לחם זה, עדיף שתרכשו את הלחם האחיד, הוא בריא יותר מלחם לבן או מהפיתות.

את תכולת הכריך מלאו במרכיבים הבאים: טונה או פסטרמה, ביצה קשה או חביתה, גבינה עשירה בסידן, אבוקדו, סלט ביצים וכדומה. הטעות הגדולה ביותר אותה עושים הורים לילדים בבית הספר, היא לשלוח אותם בכל יום עם כריך המכיל שוקולד. שימו לב כי לכריך אותו אתם מכינים, אתם מצרפים ירק או פרי . את הירקות עדיף להניח מחוץ לכריך, משום שהוא יוצר מרקם לא תמיד טוב ללחם.

תזונה נכונה ואתם בדרך הבטוחה

ככל שתקפידו לצרוך תזונה נכונה, כך תשמרו על גופכם, על החוזק שלו ועל בריאותו. בעבר אנשים צעירים וילדים לא היו מודעים מספיק לתופעות החשובות שנולדות כתוצאה ישירה מהתזונה הנכונה, אך עם השנים גוברת המודעות ורבים נוהגים לסגל לעצמם אורך חיים בריא יותר באמצעות התזונה. תזונה נכונה אינה בהכרח לא טעימה, אלא להיפך, היא יכולה להיות משובחת יותר מכל מנה תעשייתית.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button