כללי

להכין תה קר בבית או לקנות מוכן?

תה קר (Ice Tea) הוא ללא ספק אופציית הבחירה של רובינו כאשר מגיעים ימות הקיץ החמים ואנו רוצים להתפנק עם משקה צונן ומרענן. בפנינו עומדות שתי אפשרויות – להכין תה קר בבית או לקנות מן המוכן, מה עדיף?

 

כך תכינו תה קר בבית

על מנת לעמוד על ההבדלים בין שתי האפשרויות, להלן הדרך הטובה ביותר להכנת תה קריר וטעים באופן עצמי בבית :

  1. רוכשים עלים איכותיים בסגנון האהוב עליכם (תה ירוק, תה שחור, תה יסמין ועוד).
  2. משרים את העלים במים אשר הורתחו והתקררו במשך כל הלילה בטמפ' החדר או במקרר.
  3. מעט לפני זמן ההגשה, מסננים את העלים ומוסיפים קרח.
  4. מוסיפים סוכר לפי הטעם ושותים לרוויה!

 

ניתן לראות כי הכנת תה קר באופן עצמי אינה מסובכת ואינה דורשת מיומנות כלשהי.

והתשובה לשאלת השאלות

הכנת תה קר באופן עצמי בבית היא מהנה במיוחד וניתן לשתף בהכנה את כל בני המשפחה, כולל הילדים הקטנים. יתרה מכך, הכנת התה הקר בבית טומנת בחובה מספר יתרונות ברורים על פני רכישתו מן המוכן :

  • נפח – אם משווים את עלות הבקבוק המוכן לעומת נפחי המשקה הצונן והטעים שאתם יכולים להכין בעצמכם, תגלו מהר מאוד כי רכישת התה הקר המוכן פשוט אינה כדאית.
  • המתקה – מוצרי השתייה הקלה המוכנים מכילים בתוכם כמויות גבוהות בדר"כ של סוכר או חומרים ממתיקים אחרים, אשר מתפקדים גם כחומרים משמרים. התה הקר שאתם מכינים בעצמכם בבית מכיל רק מה שאתם תבחרו להוסיף. כך כל בני הבית יכולים לצרוך כמויות גדולות של תה קר, צונן ובריא כמעט ללא קלוריות.
  • בריאות – תהליך הכנת התה באופן תעשייתי כולל שימוש במים חמים וחומרים אחרים אשר מצמצמים את ריכוז החומרים המיטיבים לבריאות שיש בעלי התה (פלבנואידים, קטכינים, אנטי אוקסידנטים, ויטמינים ועוד) כמו גם שתהליכי השינוע וזמן השהייה על המדף לא תורמים לשמירה על התה המוכן. חליטת התה הקר באופן ביתי מתבצעת לרוב ע"י מים קרים והזמן מרגע ההכנה עד לצריכה קטן במיוחד.

 

לכן, ע"פ כל הדעות, הכנת תה קר בבית משתלמת ובריאה יותר מאשר רכישתו מן המוכן.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button