הריון

הפלה תרופתית בישראל

ישנם מקרים רבים אשר מביאים אישה לקבל החלטה על גופה ולבקש מהמדינה אישור להפסקת הריונה, באופן חוקי כמובן. הפלה תרופתית היא צורת ההפלה הבטוחה ביותר שכן היא מתבצעת בשלבים מוקדמים מאוד של ההריון (עד השבוע ה- 7 ומקסימום ה- 8) וללא כל פעולה פולשנית. הפלה תרופתית כוללת שימוש בשתי תרופות, האחת גורמת להפסקת ההריון והשנייה לפליטת תוכן שק ההריון אל מחוץ לגוף. ההליך אינו מורכב, אינו כולל תופעות לוואי קשות וניתן לחזור ממנו בחזרה לשגרה באופן מהיר. אם גם את מעוניינת להפסיק את הריונך בשלבים המוקדמים של ההריון, מוטב לו תדעי מספר עובדות הקשורות לחקיקה המאשרת הפלות בישראל, תרופתיות או לא.

הפלה אינה חוקית ללא עמידה בוועדה להפסקת הריון

בהתאם לאיזור המגורים וע"פ התכנסות בזמנים ידועים מראש, קובעת הוועדה להפסקת הריון של משרד הבריאות האם ישנה לגיטימציה בבקשתה של אישה להפסיק את הריונה. הפלה תרופתית תאושר ע"פפ מספר קריטריונים שנקבעו כחוק כאשר חברי הוועדה, רופא מומחה בגינקולוגיה, רופא מומחה נוסף ועובדד סוציאלי, סוקרים את שלל העובדות הרפואיות והסוציאליות וחותמים על החלטה חד משמעית, לחיוב או שלילה. יש לציין כי מספר הצעות חוק הועלו לאורך השנים במליאת הכנסת, על מנת לאפשר הפלה תרופתית או כל סוג הפלה אחר לכל אישה, בהתאם לרצונה בלבד וללא עמידה מול וועדה. הצעות חוק אלה עדיין לא עברו בכנסת ואינן בעלות תוקף חוקתי עדיין.

הקריטריונים המהווים התוויה לביצוע הפלה חוקית בישראל

הוועדה להפסקת הריון אינה מחליטה על סמך שיקולים סובייקטיביים ואינה אמורה לדון בשאלות פילוסופיות. להלן הקריטריונים המהווים התוויה ברורה וחד משמעית לאישור הפלה תרופתית בישראל :

  • סיכוי גבוה או מוכח ללידת עובר בעל מום.
  • ההריון עלול לסכן את בריאותה של האישה.
  • גיל האישה מתחת לגיל 17 או מעל גיל 40.
  • האישה נכנסה להריון מרומן מחוץ לנישואין, גילוי עריות או בעקבות אירוע פלילי (אונס).

הפלה תרופתית הינה מוצא אחרון לנשים אשר עומדות בקריטריונים שלהלן והגיעו להשלמה להפסקת הריונן. צורת הפלה זו בטוחה ואינה אמורה לפגוע ביכולתה של האישה להרות שוב, כאשר תחפוץ בכך.

ואם בכל זאת נכנסת להריון וילדת וילדך סובל מהרטבה אז יש טיפולים רבים העוזרים בבעיה זו.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button