בריאות

מתי התקף לב נחשב רשלנות רפואית

בהתקף לב נוצרת חסימה בעורקים המובילים את הדם לשריר הלב. מצב זה יכול לגרום ללב להפסיק לפעול כליל ולכן מפסיק להגיע לתאי הגוף דם וחמצן. התקף לב יכול לגרום לנזקים רבים בגוף ואם לא מצליחים להחזיר את הלב לקצבו הרגיל- אף למוות.

ישנם גרומים רבים המביאים להתקפי לב. גנטיקה היא מרכיב חשוב אך ישנם הרבה גורמים שהם בהשפעתנו. מחקר שנערך בישראל בשנת 2000 הראה שרוב הגברים שקיבלו התקף לב בגילאי 40-50 מעשנים סיגריות מגיל צעיר. בנוסף, נמצאו בדמם של גברים אלו רמות גבוהות של שומנים שמעידים על תזונה לקויה.

אנשים בעלי לחץ דם גבוה גם חשופים להתקפי לב. לחץ דם גבוה נפוץ בקרב גברים מעל גיל 50 ואם הוא אינו מטופל בעזרת כדורים מתאימים עלול לגרום לבעיות לב שונות.

רשלנות באבחון סימפטומים

הסימפטומים הנפוצים של התקף לב הם בדרך כלל כאבים בחזה או בזרוע, זיעה קרה, עילפון, קוצר נשימה ועוד. רוב האנשים יודעים היום לקשר כאבים בחזה וביד להתקפי לב אך יש מקרים שבהם מופיעים התסמינים האחרים וקשה לאנשים שאינם רופאים לאבחן את הבעיה. הרבה מהסימפטומים הראשונים של התקף לב זהים לסימפטומים של מחלות אחרות ולכן יש לפעמים טעויות באבחון. התקפי חרדה לדוגמה, גורמים גם הם להזעה, כאבים בחזה, הרגשת חולשה כללית ורעידות ולכן, לפעמים התקפי לב מאובחנים כהתקף חרדה.

מהירות הטיפול בהתקפי לב קריטית לבריאות של החולה. אדם אשר מאובחן במהרה ומקבל טיפול מתאים משפר את סיכוייו לשרוד את ההתקף. כבר באמבולנס אפשר לעשות צעדים מסוימים להקל על החולה עוד לפני הוא מגיע לבית החולים לעבור טיפול לפתיחת העורקים הסתומים. אך כול הטיפולים האלו חייבים להיעשות לאחר אבחון הבעיה ולכן נפוצות תביעות רשלנות רפואית בגין אבחון שגוי או מאוחר.

רשלנות רפואית במתן טיפול מונע

סיבה נפוצה נוספת לתביעה בשל רשלנות רפואית היא מתן טיפול שגוי לחולה שהיה בסיכון להתקף לב. רופא אשר קיבל חולה עם בדיקות המראות שהוא בקבוצת סיכון להתקף לב והרופא התעלם מסימניי האזהרה חשוף לתביעה. על הרופא להפנות את החולה לבדיקות הדרושות ולהעניק לו את הטיפול הנחוץ על מנת למנוע בעיות לב.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button