כללי

טיפולי בריאות פשוטים, זולים ומועילים

טיפולי בריאות שונים מתקשרים אצל רבים מאיתנו באופן אסוציאטיבי למחיר גבוה – רובנו תופסים את התחום כאילו טיפולי בריאות חייבים להיות משהו יקר במיוחד על מנת שיהיו באמת אפקטיביים ויעילים. ואכן, קיימים אינספור טיפולי בריאות יקרים. אלו יכולות להיות תרופות שעולות הרבה כסף, כמו גם טיפולים כאלו ואחרים עליהם גובים בשוק הפרטי מאות שקלים עבור טיפול בן פחות משעה. דיקור סיני, ביקור אצל רופא מומחה, טיפולח אצמל רופא השיניים או אפילו עיסוי רפואי – כל אלו עשויים לעלות לנו מאות שקלים, ולהימשך כארבעים וחמש דקות בממוצע.

אך זה לא המצב עבור כל טיפולי הבריאות. ישנם טיפולים שונים אשר הינם אפקטיביים ויעילים ביותר, ואינם עולים יותר מדי, או במצבים מסוימים – אינם עולים כלל. אם רק טורחים לחקור מעט ולנסות ולמצוא אפשרויות חדשות לטיפול במצב כזה או אחר, מגלים שניתן לטפל בהרבה מאוד בעיות ומכאובים באופן זול ופשוט הרבה יותר ממה שאנחנו רגילים לו.

טיפולים במסגרת ביטוח בריאות, טיפולים שעושים לבד ועוד

אז אילו טיפולי בריאות שונים אנחנו יכולים למצוא אשר הינם זולים ופשוטים, לא ירוששו אותנו וכן יסייעו לנו להתמודד עם בעיות בריאותיות מסוימות?

ובכן, טיפולים רבים ניתן למצוא כיום במחירים אטרקטיביים במיוחד במסגרת של ביטוח בריאות כזה או אחר. בישראל, כולנו מחזיקים בביטוח בריאות כזה או אחר, כאשר גם מי שאינו רוכש ביטוח בריאות באופן עצמאי עדיין מכוסה באופן מקיף יחסית על ידי מערכת הבריאות הציבורית. עבור מי שרוכש ביטוח בריאות בסיסי של אחת מקופות החולים הגדולות (ביטוח אשר אינו עולה יותר מכמה עשרות שקלים מדי חודש..), נפתחת הדלת בפני אינספור טיפולים מסובסדים וזולים במיוחד. טיפולים רבים מתחום הרפואה האלטרנטיבית למשל, אשר בשוק הפרטי עולים מאות שקלים לכל טפול וטיפול, ניתנים כיום במסגרת קופות החולים במחירים נמוכים ביותר. כך המצב גם עבור עיסויים מסוגים שונים, טיפולי פיזיותראפיה, כירופרקטיקה וכד'. מדובר כאן בטיפולים אשר אינם אזוטריים או שוליים, אלא בטיפולים המסייעים בפועל למאות אלפי אנשים מדי שנה ושנה.

בנוסף, ניתן למצוא טיפולים מסוגים שונים, עבורם אין צורך לשלם כלל. למשל – חולי פזוריאזיס (מחלת עור) אשר זקוקים לחשיפה נרחבת לשמש, יכולים לנסוע לכמה ימים או שבועות באזור ים המלח (אחד האזורים המומלצים בעולם עבור הסובלים ממחלה זו), ולקבל את כל השמש שהם רוצים ללא תשלום נוסף. אם רוצים להתפנק ניתן להיכנס לאחד מאותם מלונות ים המלח וממש להתפנק, אך זה כבר עניין אחר…

באופן דומה, מחלות ובעיות רפואיות רבות, מצריכות מאיתנו דברים שלא יעלו לנו כסף, גם אם חברות תרופות ומרפאות כאלו ואחרות מנסות לשכנע אותנו שאנחנו צריכים לשלם להם הרבה כסף בשביל טיפול כזה או אחר. למשל, אחוז גדול ביותר מהאנשים הסובלים מכאבי ראש ותשישות כרונית זקוקים פשוט לשינוי אורח החיים שלהם (תזונה, סדר יום וכד'), ולא לתרופות או טיפולים יקרים כאלו ואחרים. במקרים אלו, עלינו להבין בעצמנו כי הטיפול הנדרש אינו תרופה או טיפול מקצועי יקר כזה או אחר, אלא פשוט חיים בריאים ונורמאליים יותר.

לסיכום, בעיות רפואיות רבות אינן מצריכות מאיתנו בהכרח הוצאה כספית גדולה על טיפולים ותרופות שונות. הרבה פעמים, כל מה שצריך על מנת לטפל במצב זה משהו שלא אמור לעלות לנו כמעט כלום…

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button