בריאותיופי וטיפוח הגוף

התקרחות נשית

בניגוד לאמונה הרווחת, התקרחות אינה תופעה לגברים בלבד. תופעה זו, אשר סיבות רבות לה, יכולה להופיע לכל אחד, בכל זמן שהוא, וגם אצל נשים. נשים רבות מעידות כי שיערן הולך ומידלדל במהלך השנים, עד לכדי התקרחות של ממש.

עם זאת, מיתוס נוסף שננפץ לכם הוא שהתקרחות לא ניתנת למניעה. אמנם עם גנים ותורשה לא ניתן להיאבק, ומה שקיבלתם מהוריכם וסביכם, סביר להניח שגם יופיע אצלכם. אולם, במקרים אחרים, ניתן ואף רצוי למנוע את ההתקרחות. אם כן, מהי אותה התקרחות נשית וכיצד ניתן למנוע אותה?

 הסיבות להתקרחות נשית

בדרך כלל, התקרחות נשית מתרחשת באופן איטי, על פני שנים רבות. ההתקרחות עצמה מתגברת החל מגיל המעבר עד לכדי הידלדלות דרסטית בגיל הזהב. לרוב, ההתקרחות מתחילה משנות העשרים ואילך.. הסיבות לכך הן מרובות ושונות מאישה לאישה.

עם זאת, ישנן שלוש סיבות עיקריות להתקרחות נשית. ראשית, גנים בהחלט משפיעים על המצב. עקב אי סדירות בבלוטות ההורמונים, ההורמון האחראי ליצירת שיער חדש מונע ממנו להתחדש כראוי. בעקבות כך, השיער נעשה דליל עם השנים.

הורמונים יכולים להשפיע על נשירת שיער גם אם אין בעיה גנטית. בתקופות מסוימות, כמו לאחר הלידה או בעת הפסקת נטילת גלולות, מאזן ההורמונים בגוף מתערער וגורם לנשירה מוגברת של השיער או לחוסר יכולת זמנית לצמוח מחדש. גם מתח ולחץ נפשי יכולים בהחלט להשפיע על מצב השערות ולגרום לנשירה מוגברת.

כיצד ניתן לטפל בהתקרחות נשית?

ישנן מספר דרכים לטפל בהתקרחות נשית. שיטות אלו אינן תלויות מגדר ויכולות להתאים לכל אדם ששערותיו מתחילות להיעלם מפדחתו. דרך טיפול אחת היא באמצעות תרופות למיניהן כגון מינוקסידיל או תרופות אנטי אנדרוגניות. תרופות אלו אמנם מסייעות במידה רבה אך יש לזכור כי לכל תרופה יש את תופעות הלוואי שלה וכי נשירת שיער עלולה להתרחש שוב לאחר הפסקת הטיפול.

דרך טיפול שנייה היא באמצעות התערבות כירורגית של השתלת שיער. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי במקרים רבים השיער הנו דליל דיו אך לא לחלוטין, ולכן אינו מאפשר השתלה אפקטיבית. שיטה נוספת היא באמצעות תכשירים קוסמטיים למילוי שיער דליל, המעניקים מראה שיער מלא יותר. עם זאת, יש לזכור כי מילוי שיער בהחלט יכול לסייע  אך מחייב תחזוקה שוטפת.

מהי דרך הטיפול הטובה ביותר?

לא ניתן לענות על שאלה זו באופן מוחלט. התקרחות נשית נגרמת עקב סיבות רבות, ולכן לכל אחת מתאימה דרך טיפול שונה. כמו שאישה אחת תעדיף לקחת תרופות כדי לאזן את ההורמונים, כך אישה אחרת תעדיף להשתמש בתכשיר קוסמטי זה או אחר. עליך למצוא את הדרך המתאימה לך ביותר, בהתאם להיסטוריה הרפואית שלך, לאורח החיים שלך ולהעדפותייך.

התקרחות נשית היא אמנם תופעה רווחת, בדיוק כמו זו של הגברים, אולם במרבית המקרים היא ניתנת למניעה. באמצעות בחירת הטיפול המתאים לך, תוכלי ליצור מראה שיער מלא ובריא יותר, כזה המתבדר ברוח אך לא נושר בכל עונה מחדש.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Check Also
Close
Back to top button