כללי

המדריך להגשת תביעה בגין תאונת עבודה

נפלת מסולם גבוה בעודך מתקן את המזגן במלון בו אתה עובד?החלקת על קליפת בננה ושברת את הרגל בדרך לעבודתך? החלקת על הרצפה הרטובה עם היציאה ממשרדך? אם אתה רוצה להכין את עצמך ליום בו היה וחלילה תהיה מעורב בתאונת עבודה, ואם חשוב לך לדעת איזו תאונה נחשבת לתאונת עבודה, ומה הזכויות של עובד שנפגע בתאונה מסוג זה- קרא את המאמר הבא.

מהי תאונת עבודה וכיצד ניתן להגיש תביעה על רקע תאונה מסוג זה?

החוק מתייחס אל תאונות עבודה כאל תאונות המתרחשות תוך כדי, עקב ובמסגרת העבודה. תאונות המתרחשות בדרכו של עובד למקום עבודתו ו/או בחזרה ממנו, וכן בזמן הפסקת האוכל נחשבות אף הן כתאונות עבודה. נפילה של עובד מפיגום, התחשמלות של עובד או היווצרות כוויה, נזק שמיעת על רקע הפעלת מכונות כבדות- כל אלה הם דוגמאות לתאונות שהחוק יתייחס אליהן כאל תאונות עבודה. עובד שנפגע במסגרת תאונת עבודה יכול להגיש בקשה לביטוח לאומי כדי שזה יכיר בו כנפגע תאונת עבודה. הכרה כזו מצד ביטוח לאומי תוכל לזכות את הנפגע בפיצויים הולמים. פיצויים אלה כוללים דמי פגיעה ומענק נכות חד פעמי או קצבת נכות חודשית.

דמי פגיעה הם החזר כספי של 75% ממשכורתו החודשית של העובד. סכום זה נועד לפצותו במשך תקופת ההתאוששות מהפגיעה, והוא ישולם לו במהלך 90 יום מקסימום ממועד התרחשות תאונת העבודה.
מענק נכות או קצבת נכות חודשית הם פיצויים שזכאי לקבל עובד שנפגע בתאונת עבודה, ושנגרם לו נזק בלתי הפיך וקבוע (נכות) אשר בגינו הוא אינו יכול לחזור לעבוד. כדי לקבל את קצבת הנכות על הנפגע להגיש בקשה לביטוח לאומי כדי שיכיר בו ככזה. תהליך זה כולל הגשת טפסים והתייצבות בפני וועדת רפואית הפועלת מטעם הביטוח הלאומי, ואשר אמורה לקבל את ההחלטה בעניינו של הנפגע. לנפגע שיוכר כנכה עבודה ייקבעו אחוזי נכות, ויוענק לו פיצוי כספי בהתבסס על מספר אחוזי הנכות שייקבעו לו. עוד כדאי לציין, כי עובד שנפגע בתאונת עבודה ייחשב כמי שנגרמו לו נזקי גוף, והוא יוכל להגיש תביעה בגין נזקי גוף כנגד מעסיקו, על רקע התרשלותו של זה במילוי חובתו כלפי העובד.

להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה

מומלץ כי נפגעי תאונות עבודה שרוצים לממש את זכויותיהם יפנו לעורך דין תאונות עבודה המתמחה בתחום של נזקי גוף. מכיוון שמרבית האזרחים לא שולטים ברזי החוק, פעמים רבות הם מוצאים את עצמם אבודים אל מול המערכת הבירוקרטית, וחסרי אונים אל מול המידע העצום הקיים בנושא. עורך דין תאונות עבודה שיש לו ניסיון בניהול תיקים בתחום של תאונות עבודה בפרט ושל נזקי גוף בכלל (רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות תלמידים בדרך לבית הספר ועוד) יוכל לספק את המענה הראויף ולהשתמש בוותק שצבר כדי להביא לתוצאות מקסימאליות עבור הנפגע.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Check Also
Close
Back to top button