כללי

מחקרים שנערכו על סגולות ריפוי של תה ירוק

תה ירוק ובכללו תה ירוק סיני שהיה בשימוש בסין אלפי שנים והיווה סגולה לחיים טובים. גרם למדעני המערב לגלות עניין בתה זה ולחקור אותו, החוקרים הבינו שאין זה מקרה שהסינים ועמים נוספים מייחסים לתה הירוק תכונות ריפוי מגוונות וחשובות כול כך. החוקרים רצו לבדוק מהן השפעותיו של התה הירוק, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

מסקנות מחקרים על תה ירוק

אותם מחקרים הגיעו למסקנה בין השאר כי תה ירוק מצמצם סיכוי לפתח מחלת לב ומקטין סיכוי לחלות בסוגים רבים של סרטן. אבל תכונות האנטי חמצון של התה מעודדים שריפת תאי שומן, ומעלה ב 4 אחוז את חילוף החומרים של האדם, כלומר,  משפר את יכולת הגוף לשרוף קלוריות, וזאת, מבלי להעלות את קצב הלב. החומר הפעיל בתוך תה ירוק הם פלבנואידים שקיימים בו בכמות רבה יותר מבכל פרי או ירק שאנו אוכלים. אותם פלבנואידים הם אלה שהופכים ירקות ופירות לבריאים כל כך ומי שלא אוהב לאכול ירקות ופירות או פשוט רואה שאינו אוכל אותם מספיק, מומלץ לו לשתות לפחות כוס או שתיים של תה צמחים ביום. אותם פלבנואידים הם אנטי אוקסידנטים המונעים חמצון בגוף ושומרים את הגוף נקי מרעלים צעיר וחיוני.

סוגים של תה ירוק

 יש מספר סוגים של תה ירוק יש תה ירוק סיני ויש תה ירוק יפני. התה ירוק הסיני הוא לא רק תה ירוק אחד אלא משפחה של מאות סוגי תה ירוק שנחלקים בטיבם ובתכונותיהם באזורים שונים בסין. יש למשל תה סיני ירוק שאופייני למחוז ג'יאנגצו לסוגי התה הירוק הסיני יש שמות וכינויי חובה כמו "אבק שריפה" או "גשם פרחים" או "לשון הדרור" או "ענן לבן" כול סוג כזה של תה יש לו טעם מיוחד משלו. ממש כמו יין, הוא מושפע מתכונות הקרקע וממזג האוויר ומשיטות הגידול והטיפול של החקלאים הסינים המגדלים אותו. הסינים יודעים לומר לפי שם התה לאיזה אזור ושיטת גידול משתייך כול סוג של תה ירוק. שיטות הגידול הן עתיקות ומסורתיות ומהוות חוכמה וסוד המועבר מדור לדור אצל המגדלים הסיניים של תה ירוק.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button