כללי

תקרית נאופלם

כתבת תחקיר שהתפרסמה בתוכנית "כלבוטק" חשפה כי כלי מטבח קרמים של חברת נאופלם מכילים חומרים מסוכנים לבריאות. חברת נאופלם הינה המובילה בתחומה בשוק ובבתים רבים בישראל יש מן המוצרים שלה. כתבה זו על תקרית נאופלם יצרה בהלה בקרב הציבור הרחב, אשר משתמש שימוש קבוע במוצרי החברה, אך בחברה נטען כי זהו אינו נכון, כי מוצריהם עוברים בדיקות מקפידות, אך הנזק כבר נעשה, תקרית נאופלם נשארה חרוטה בזיכרונם של הצופים.

התחקיר והגילויים

התחקיר בכלבוטק, חשף כי על פי בדיקות מעבדה שבוצעו כחלק מן התחקיר, התגלה אחוז מתכות רעילות בכלי המטבח של נאופלם, החומרים קדמיום ועופרת, וכי אלו עלולים לסכן את בריאות המשתמש ולהוביל למחלות כגון סרטן ופגיעה בכבד ובכליות. מנגד, חברת נאופלם מתכננת לתבוע את כלבוטק על כך שפגעה בשמה, שכן כל מוצריה עומדים בתקנים של ה-FDA  האמריקאי (מנהל המזון והתרופות האמריקאי). הטענה של החברה כי בחלק מן המוצרים הקרמים יש מעט חומרים מסוכנים, אך הם מצופים היטב, אינם חודרים למזון ומאושרים על ידי כל התקנים.

בהלת הציבור

בעקבות תקרית נאופלם, רבים חשו בהלה שהם משתמשים במוצריהם של נאופלם והחלו לדהור בהמוניהם לחנויות ולהחזיר את המוצרים, חלק אף פנו בתביעה ייצוגית כנגד החברה. החברה נאופלם, שצפתה את הבהלה בקרב הציבור פרסמה הודעה לעיתונות בה היא מאשרת כי אבזרי מטבח שנמכרים אצלה עברו את כל התקנים והם בטוחים לשימוש, הם אינם הכחישו כי קיימים חומרים מסוכנים, אלא טענו כי יש לכך אישור. עד כה, הסיפור לא בא לסיומו, תקרית נאופלם ממשיכה להדהד במוחם של המשתמשים למרות האישורים והתקנות.

רוב האוכלוסייה משתמשת בכלים קרמים, החל מן סכין קרמית כלה בסירים קרמים גדולים, הם חלק מחיי הבישול היומיומיים ולכן תחקיר זה ערער את השימוש בהם ויצר בהלה וחשש אמיתי בקרב הציבור. ישנן טענות משני צידי המתרס לגבי אמינותו של התחקיר ושל הבדיקות שערך והאם הן נכונות, אך עדיין ניתן להשתמש בכלי המטבח. מה שבטוח הוא, תקרית נאופלם תישאר חקוקה עד התקרית הבאה.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button