כללי

הכן את עצמך לחורף

החורף כבר כאן, ואיתו הקור, הגשם, הברד (בתקווה גם שלג) וגם חיידקים ומחלות. בימי החורף הקרים הגוף נחלש ולכן הוא הופך לפגיע יותר למשלל המזיקים שמסתובבים להם חופשי. לכן, אם עוד לא התחלתם – זה הזמן להתחיל במבצע הכן את עצמך לחורף.

אז איך מכינים את הגוף על מנת לעבור את החורף בשלום?

קודם כל – מתחילים להתלבש. נכון, מעיל זה מסורבל ולא נוח – ואפודת צמר זה מגרד. אבל על מנת לשמור על בריאות גבוהה, חייבים להפסיק להתלבש כמו בקיץ. חולצות שרוול ארוך, סוודר עבה, מכנסיים ארוכים – ובימים קרים במיוחד: כובע צמר וצעיף סרוג. בנוסף כדאי לוודא שהנעליים שלכם תקינות ואין בהן חורים על מנת שלא יחדור גשם או שאם דרכתם על שלולית – לא תסתובבו כל היום עם גרביים ספוגות מים.

אחרי שדאגנו ללבוש – נעבור לחלק הכיפי – האוכל. מתחילים לאכול אוכל חם ומזין. ככל שהגוף שבע יותר ומסופק תזונתית יותר – כך גם מערכת החיסון עמידה ואיתנה יותר. איכלו מרקים חמים עם ירקות שורש, אכלו פחמימות מלאות, פירות וירקות שהם עשירים בוויטמינים וברזל, והשתדלו להימנע מג'אנק פוד למיניהם (ולא רק בחורף).

מבחינת שתיה – העדיפו לשתות חליטות תה צמחים ולהימנע מתה נענע – כיוון שלנענע יש אפקט מקרר לגוף.

השתדלו להתמיד בפעילות ספורטיבית – נכון, קר ומבאס לצאת להליכות בחוץ – אבל פעילות ספורטיבית מחזקת את הגוף ואיתו גם את מערכת החיסון. אם קר לכם מדי לעשות הליכות – עשו אימון בחדר כושר, לכו לשחות בבריכה ובכל מקרה דאגו לפעילות גופנית כלשהי.

חיזוק הגוף על ידי תוספי תזונה

על מנת לחזק את הגוף בצורה המקסימלית, נוסף על מה שרשמנו לעיל – כדאי גם להיעזר בתוספי תזונה שמטרתם היא חיזוק המערכת החיסונית של הגוף. איכלו יוגורטים פרו-ביוטים, אם אתם לא אוכלים מספיק פלפלים אדומים ופירות הדר – רצוי לקחת טבליות וויטמין C, ומומלץ לקחת תוספים כמו פרוטק, חיזוקית ועוד שלל תוספי תזונה המעשירים את הגוף ומחזקים אותו לקראת החורף.

כמו כן רצוי גם להבדק אצל הרופא האישי שלכם על מנת שיוודא כי אתם בריאים ומוכנים לקראת הימים הקרים הבאים עלינו.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Check Also
Close
Back to top button