כללי

סגולותיו של תה סרפד

סגולותיו הרפואיות של התה ידועות בכל העולם ולכן אין זה פלא שאנשים רבים נוהגים לשתות תה כחלק ממנהגי היום יום. התה אינו מכיל חומרי טעם וריח או חומרים משמרים ולכן הוא בריא מאוד. בנוסף, ללא תופסת ממתיקה אין לו ערך קלורי והוא עוזר לבעיות רפואיות רבות ביניהן בעיות לב, בעיות בשתן, כולסטרול גבוה ובעיות בלחץ הדם. תה סרפד לדוגמא מומלץ מאוד לנשים בהריון. הפוליפנולים (נוגדי החמצון) הקיימים בעלי התה תורמים למניעת מחלות כמו סרטן, טרשת עורקים ועוד. ישנם סוגים רבים של תמציות תה כגון: תה סרפד, תה ירוק יפני, תה שחור ועוד.

תה סרפד

תה סרפד מכיל ריכוזים גבוהים של ויטמינים ומינרלים כמו: סידן, כלורופיל, בטא קרוטן, ויטמין C, ויטמין E, ברזל וצורן. תה סרפד נמצא כמסייע לניקוי הגרון מליחה ונזלת,מקל על כאבי בטן, מוריד רמת סוכר בדם, מפחית דימומים פנימיים, עוזר בטיפול באנמיה ועוד. ניתן להוסיף לו נענע או לואיזה ובכך לשדרג את טעמו. תה סרפד הינו פתרון זול יותר למגוון רחב של בעיות רפואיות ואנשים רבים, במיוחד נשים בהריון נוהגות לשתות אותו כחלק מהשיגרה היומית. חשוב לשאול לעצת רופא המשפחה לפני שמתחילים לשתות תה סרפד כיוון שיכולות להופיע גם תופעות לוואי.

תה ירוק יפני

את עלי התה המופקים מצמח הקמיליה סיננסיס ניתן לעבד בטכניקות שונות אשר יוצרות את סוגיהם השונים של התה. תהליך העיבוד נעשה באמצעות חימום העלים ועל ידי כך גם נשמרת טריותם לאורך שנים. תה ירוק נוצר כתוצאה מתהליך חימצון מהיר אשר מופק על ידי קיטור או ייבוש במחבת חמה. תה ירוק הינו התה הנפוץ ביותר ברחבי סין ויפן ומהווה מקור משיכה הולך וגובר גם בארץ ישראל. תה ירוק יפני נחשב למכובד מאוד ומשמש בטקסי התה המסורתיים.

תה שחור

תה שחור, הינו תה שתהליך החימצון שלו נמשך למעלה משבועיים. תה זה נפוץ יותר במערב והוא מכיל בדרך כלל כמות גבוה יותר של קפאין וטעמו חזק במיוחד. טעמו של התה השחור נשמר לאורך שנים, בניגוד לשאר סוגי התה כגון, תה סרפד.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button