בריאות

טיפול בחרדה כנגד התקפי לב

ראשית יש להבחין בין חרדה לבין התקפי לב. התקף לב, בשונה מהתקפי חרדות למיניהן, הוא מצב של סכנת חיים שבו יש להתפנות לבית החולים בזריזות. אם תאחרו את המועד הקצר שניתן לכם כדי לקבל טיפול רפואי, הנזק יכול להיות קטלני. את הנסיעה לבית החולים אל תעשו בעצמכם אלא רק ע"י בן משפחה בר סמכא או אמבולנס, שכן תופעות הלוואי של ההתקף יכולות לגרום לחוסר תפקוד באמצע נסיעה.

התקף הלב יבוא לידי ביטוי ככאב עוצמתי באזור בית החזה, ולהקרין לכל עבר. האמונות הטפלות אומרות שהתקף לב הוא כאב דוקר אך ההפך הוא הנכון. הכאב בעת התקף לב מתפרס לאורך כל הגוף ולא ממוקד בנקודה אחת. זהו הכאב שמבלבל רבים בין התקף לב להתקף חרדה, כאשר אם התחושה היא כמועקהה כבדה באזור החזה, בליווי עייפות כבדה, זהו התקף חרדה ולא לב.

טיפול בחרדה אצל גורם מקצועי הוא הפתרון המודרני היעיל ביותר כדי להיפטר מהמועקות הללו, ולהשרות שלווה על הגוף והנפש. מצבי לחץ או חרדות מתמשכים גורמים למצב בריאותי לא תקין, ומתישים עד הגוףף לחלוטין. ישנם מקרים קלים וקשים יותר של חרדות, ועדיף לטפל בהן כמה שיותר מוקדם.

התקף חרדה יכול לבוא לידי ביטוי בתסמינים שאינם שונים מהתקף לב: אי יכולת לנשום ולבלוע רוק, פעימות לב מהירות, זיעה ואובדן שליטה, אך כאמור לעיל לא באותו כאב המאפיין התקפי לב. אנשים רבים נוטים להיבהל מהתקפי החרדה שלהם ולרוץ לחדר מיון עם כל הרגשה מוזרה שכזו, וכך הם מגיעים לבתי חולים לעיתים תכופות כאשר הפתרון לא טמון שם, אלא טיפול בחרדה.

יש לשקול טיפול בחרדה אם אתם מזדהים עם אחד או יותר מהתסמינים שתיארנו לעיל, מאחר וישנו הכרח לראות גורמים מקצועיים בשלב מוקדם ככל הניתן בשביל להימנע מהחמרה של המאורע. לאחר כל ההבחנות יש לשים דגש על מחקרים חדשים בארה"ב שמצאו קשר בין התקפי חרדה להתקפי לב. לפי מחקרים אלו, אם בריאותכם לקויה והגוף שלכם על סף ללקות בהתקף לב – יכול להיות שהתקף חרדה הואא מה שיביא לתחילתו.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button