הריון

סוגי תה מועילים בתקופת ההריון

הריון מביא אתו שאלות רבות וקשות לגבי תזונה, מה מותר? מה אסור? מה כדאי? וכמובן באיזה שלב. שתיית תה כשלעצמה מומלצת מאוד בחיי היום יום. תה ירוק ושחור, לדוגמא, למרות היותם מכילים קפאיןן נחשבים לבעלי סגולות רפואיות, וכתורמים לתהליך הניקוי של הגוף. עם זאת, בזמן ההריון קפאין אינוו מומלץ ולכן הם פחות יתאימו.

משקאות התה אשר יתאימו ביותר להריון יהיו דווקא אלו הנטולים צמחי תה והעשויים מחליטות צמחים טבעיות בלבד. את חליטות הצמחים הטבעיות ניתן לקנות במגוון חנויות תה אשר בהם ניתן לרוב לבצעע קנייה בהזמנה מקוונת דרך האינטרנט או בכל חנות טבע. עם כל זאת חשוב לציין שהשפעתם של צמחיםם על גופנו היא רבה, ולכן לפני תחילת שימוש קבוע בצמח מסוים מומלץ להתייעץ עם נטורופת או לפחות לבצע בדיקה מקיפה באינטרנט ולא לקחת סיכונים מיותרים.

מינונים ואיסורים בעת ההריון ולאחריו

כידוע לנשים ביננו, הריון מביא איתו לא מעט מיחושים ורגישות גופנית מוגברת. המינון המומלץ לשתיית חליטות צמחים בתקופת הריון הוא לא יותר משלוש כוסות ביום. צמחים שכדאי להימנע משתייתם בתקופת ההריון הם מרווה ובזיליקום הידועים כצמחים אשר מייבשים את חלב ההנקה. צמחים נוספים שמומלץ להימנע מהם הם הלסוגיו, הג'ינקו והג'ינסינג, צמחים אלו ידועים כבעלי השפעה חזקה על מערכת העצבים ועלולים לגרום להתכווצויות רחמיות ולהמרצת פעילות הלב. צמחים נוספים בעלי השפעה חזקה הינם הרוזמרין, הפטרוזיליה, והקורנית וגם מהם כדאי להימנע.

חליטות צמחים מומלצות ביותר להריון

כתגובה לבחילות הבוקר המלוות את מהלך השליש הראשון של ההריון ניתן לחלוט ג'ינג'ר. מינון החליטה לא צריך להיות גבוה ומומלץ שיכלול שתי פרוסות דקות של ג'ינג'ר (ברוחב של כ- 2 ס"מ). את פרוסות הג'ינג'ר חולטים במים רותחים ולאחר מכן מבשלים כ-10 דק' על הגז. את הג'ינג'ר עצמו אין צורך לאכול ושתיית המיצוי בלבד תביא לתוצאה הרצויה.

בעיה נוספת אשר נוצרת במהלך הריון היא רגישות והיווצרות דלקות בשתן. בתגובה לכך ניתן לשתות חליטה אשר מורכבת מעלי סרפד ותירס (במינון של כף לכוס). בשלבים המתקדמים של ההריון, לקראת הלידה (ולא לפני כן) ניתן לשתות חליטות שמטרתן להגמיש את צוואר הרחם וזירוז תחילת הלידה. אחד הצמחים הידועים בהקשר הזה הוא צמח הפטל שמעליו ניתן לחלוט חליטה אשר תתאים לתקופת סוף הריון.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button