כללי

תזונה וויטמינים בהריון

כל אישה מדמיינת את עצמה בשלב מסוים בחייה איך היא תראה בהריון, איך תרגיש, האם יהיו לה בחילות בוקר ואילו תסמינים כאלה ואחרים ילוו אותה במהלך אותה תקופה. באותם תשעה חודשים חלים שינויים הן אצל העובר והן אצל האם. ככל שחודשי ההיריון מתקדמים כך נוכחות העובר ברחם מורגשת יותר, האיברים שלו הולכים ומתפתחים, מאולטרסאונד לאולטרסאונד רואים שינויים משמעותיים. האם מתחילה להרגיש יותר ויותר גדולה וכבדה. עד שמגיע הרגע המיוחל והוא רגע הלידה.

יחד עם כל ההתרגשות וההמולה מרגע הבשורה החיובית על ההיריון ועד הלידה עצמה חייבת האישה להיערך נכון מבחינה תזונתית ופיזית לעתיד לבוא. הריון הוא אינו דבר של מה בכך וככזה יש לתת לו את המקום הראוי והנכון, להיות עם יד על הדופק ולצייד את הגוף בכל הנדרש כדי שההיריון יעבור בצורה הקלה, הבריאה וטובה ביותר. חשוב להדגיש כי תזונה נכונה במהלך תקופת ההיריון וההנקה היא קריטית.

כיצד יש לעשות זאת? על ידי נטילת תוסף התזונה מולטי ויטמין המיוחד להריון, כ 3 חודשים לפחות לפני תחילת ההיריון- במידה והוא מתוכנן וצפוי כמובן, במהלך כל תקופת ההיריון ובתקופת ההנקה.

יש ליטול כמוסה אחת ביום המכילה את מרבית הוויטמינים והמינראלים הדרושים לאישה במצב זה, כולל הרמה המומלצת של חומצה פולית החשובה ביותר בתקופת ההיריון . במולטי ויטמין קיימת רמה מופחתת של ויטמינים מסוימים, וזאת בגלל שויטמינים אלו עלולים להגדיל את הסיכוי למומים מולדים בקרב העובר כדוגמת בקע טבורי, פגם בלב ועוד.. כמו כן נטילת מולטי ויטמין בצורה סדירה בתקופה שלפני ההתעברות ולאחריה עשויה להפחית במידה ניכרת את הסיכון לסיבוכי היריון (פריכלאמסיה), סיבוכים אלה מאופיינים בלחץ דם גבוה של האם, נפיחות בידיים וברגליים, ועלייה ברמת החלבונים בשתן.

תוסף תזונה נוסף הינו פרוביוטיקה, גם אותו יש ליטול מתחילת ההיריון ובתקופת ההנקה. הוא מכיל מיקרואורגניזמים טובים לשמירה על הנרתיק ומערכת העיכול. חיידקים טובים אלה הכרחיים לשמירה על בריאות תקינה ולתהליכי ניקוי הגוף. נטילת פרוביוטיקה  במהלך התקופה המדוברת מונעת טחורים וצרבות, תורמת להטבה של בעיות עיכול בקרב האם ועוזרת למנוע רגישות אלרגית בהמשך חיי הילד. ממחקרים שונים עולה כי קיים קשר בין זיהומים בנרתיק להפלת העובר בשליש הראשון להיריון.    בנוסף, זיהומים בנרתיק עלולים לגרום ללידה מוקדמת ופרוביוטיקה מסייעת למנוע את כל אלה.

את שני תוספי התזונה, הן את הפרוביוטיקה והן את המולטי ויטמין, ניתן להשיג במרחק נגיעה אחת קצרה. אתר מדי לינק- בית מרקחת וירטואלי המצייד בכל המידע הדרוש, המחירים, הסוגים והמרכיבים.

חשוב להדגיש כי תוספי התזונה כשמם כן הם תוספים, אמנם חיוניים וקריטיים עבור האישה בתקופת ההיריון אולם יחד עם זאת עליה להקפיד על תזונה נכונה, בריאה ועשירה של כל אבות המזון הדרושים.

סולגאר

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button